knetrom Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg hadde fyllt opp ene harddisken min.. Hadde og en mappe med en dårlig tv-serie i, som jeg trykket delete og slettet.. Trodde jeg, men selv om mappen ikke lenger synes der den lå, ble det ikke frigjort noe plass.. Har i ettertid merket at det skjer hver gang jeg sletter mapper.. Hva gjør jeg feil? Havner ingenting i papirkurv som jeg kan slette.. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Sjekk ut den skjulte mappen Trash-brukernavn, som ligger i rotkatalogen på den partisjonen du slettet filene fra (/mount/point/.Trash-brukernavn). Der vil du finne alle filene du tidligere har «slettet». For å slette filene permanent, bruker du kombinasjonen Shift+Delete. Endret 8. mai 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Kan også være at filene er i bruk av et program. Dersom de er åpne vil de ikke bli slettet før programmene som bruker filene har lukket dem, selv om de synes som slettet. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Virkelig? Hos meg slettes alltid filene, uavhengig av om filen er i bruk eller ikke. Endret 8. mai 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Tusen takk, der var endelig den sløve serien vekke =) Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Virkelig? Hos meg slettes alltid filene, uavhengig av om filen er i bruk eller ikke. 8568668[/snapback] De slettes ikke før det siste programmet har lukket den. Det vil du se om f.eks har en fil på 10GB åpen, og prøver å slette den. Du vil ikke se noen endring i df -H før du lukker filen. Vitsen med det systemet er å slippe "filen er i bruk"-meldingene som plager ganske mange i Windows. Programmene vil rett og slett ikke merke at du har slettet filen, men den forsvinner så snart filen blir lukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå