Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

daglig omsorg for barn etter samlivsbrudd


TheKims

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min tidligere samboer (kari nordmann) har valgt å gå fra hverandre etter at jeg fant ut at hun hadde vært utro mot meg.

saken er den at vi har en liten gutt i lag (ola nordmann) på 1,5 år.

Nå har det seg sånn at jeg ønsker å ha den daglige omsorg for han å trenger hjelp fra en advokat for å få gjennomført dette.

Jeg regner med at siden jeg er gutt så er vell oddsene i mot meg.

min mening er at jeg kan tilby han et tryggere å mer stabilt hjem enn det ho kan tilby. har fast jobb hos ........ hvor jeg har jobbet siden 2002.

Har blitt sendt på legevakten 2 ganger pga vold fra hennes side, første gang slo hun meg så hardt i hodet at trommehinnen sprakk. et par uker etterpå slo hun en øl flaske i hodet mitt slik at jeg fikk hjernerystelse, legevakten skulle sende meg til hammerfest sykehus med mistanke om hjerneblødning noe det heldigvis ikke var. alt kan selfølgelig dokumenteres. Håper da dette er nåkk til at jeg får omsorgen for han.

 

Noen som vet om dette holder i retten? har da sendt denne mailen til en advokat men hadde vært greit å vite om dette holder før jeg begynner å bruke masse penger på advokat.

 

Navnene har blitt endret for å holde meg litt anonym

 

 

håper på svar

Endret av kimstianp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg og min tidligere samboer (kari nordmann) har valgt å gå fra hverandre etter at jeg fant ut at hun hadde vært utro mot meg.

saken er den at vi har en liten gutt i lag (ola nordmann) på 1,5 år.

Nå har det seg sånn at jeg ønsker å ha den daglige omsorg for han å trenger hjelp fra en advokat for å få gjennomført dette.

Jeg regner med at siden jeg er gutt så er vell oddsene i mot meg.

min mening er at jeg kan tilby han et tryggere å mer stabilt hjem enn det ho kan tilby. har fast jobb hos ........ hvor jeg har jobbet siden 2002.

Har blitt sendt på legevakten 2 ganger pga vold fra hennes side, første gang slo hun meg så hardt i hodet at trommehinnen sprakk. et par uker etterpå slo hun en øl flaske i hodet mitt slik at jeg fikk hjernerystelse, legevakten skulle sende meg til hammerfest sykehus med mistanke om hjerneblødning noe det heldigvis ikke var. alt kan selfølgelig dokumenteres. Håper da dette er nåkk til at jeg får omsorgen for han.

 

Noen som vet om dette holder i retten? har da sendt denne mailen til en advokat men hadde vært greit å vite om dette holder før jeg begynner å bruke masse penger på advokat.

 

Navnene har blitt endret for å holde meg litt anonym

 

 

håper på svar

8568007[/snapback]

 

Du har nok ikke som mann alle odds imot deg nødvendigvis. Jeg har selv vært i en barnefordelingssak hvor jeg vant i retten og fikk den daglige omsorgen for min sønn.

 

Mulighetene for at det du her sier holder i retten er altså tilstede, men ikke nødvendigvis. Det er det helhetslige inntrykket av hver av foreldrene, jobbsituasjon og sosialt nettverk med mere som legges vekt på ved avgjørelsen. Altså hvorvidt du faktisk kan gi ham en tryggere oppvekst enn hva som kan forventes av mor. Generelt sett er det vanskelig som far å få tildelt den daglige omsorgen, men slettes ikke umulig. Jeg skjønner at du holder til i Finnmark. Hvilken advokat har du kontaktet om jeg får spørre?

Lenke til kommentar

Hei jeg har snakket med Line hammari.

hun skulle visst være flink på dette feltet.

 

Jeg har da bodd med (kari) i 2,5 år så jeg vet hvordan være måten hennes er.

Et eksempel er da lillingen var syk, selfølgelig blir man sliten av å måtte stå opp 5-6 gang i løpet av en natt men man tar ikke tak i barnesenga å rister å roper hold kjeft til en unge på 1,5 år. Da min mor overnattet hos oss gjorde hun det samme da var han 3mnd, ho ble helt rystet over oppførselen. Jeg må bare få sagt at jeg ikke har sett at hun har brukt fysisk vold mot han å tror ikke hun kommer til å gjøre det heller. Hun har flere ganger sagt at hun bare skulle ønske han bare ble borte. hvordan kan man si sånt om sin egen unge?

Lenke til kommentar
Hei jeg har snakket med Line hammari.

hun skulle visst være flink på dette feltet.

 

Jeg har da bodd med (kari) i 2,5 år så jeg vet hvordan være måten hennes er.

Et eksempel er da lillingen var syk, selfølgelig blir man sliten av å måtte stå opp 5-6 gang i løpet av en natt men man tar ikke tak i barnesenga å rister å roper hold kjeft til en unge på 1,5 år. Da min mor overnattet hos oss gjorde hun det samme da var han 3mnd, ho ble helt rystet over oppførselen. Jeg må bare få sagt at jeg ikke har sett at hun har brukt fysisk vold mot han å tror ikke hun kommer til å gjøre det heller. Hun har flere ganger sagt at hun bare skulle ønske han bare ble borte. hvordan kan man si sånt om sin egen unge?

8571313[/snapback]

 

Ok. Har ikke hørt så mye om Line Hammari. Det er hvertfall viktig at du undersøker om hun har erfaring fra lignende saker før du engasjerer henne.

 

Oppførselen til barnemoren som du er beskriver er selvsagt helt uakseptabel og ut ifra det bittelille jeg kjenner til om saken, ut ifra det du har beskrevet så langt, håper jeg virkelig ting løser seg til det beste for barnet.

Lenke til kommentar

Joda har trua på at dette skal ordne seg. Når hun har vært voldelig før så kommer hun garantert til å gjøre det mot den neste hun møter. Mitt barn skal ikke bo i et voldelig hjem koste hva det koste vil. Jeg tenkte på å engasjere en advokat fra oslo som er spesialist på dette. Han sa at det ville koste litt men når det er mitt barn det er snakk om så betyr penger lite, må jeg ta opp lån for å få fikset dette så får det bare være.

 

takker for gode svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...