Gå til innhold

Seriøse tips til en anime som passer for meg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en del tid til overs for tiden. Har lyst til å starte på en anime, men vil helst begynne med en som er skikkelig bra siden jeg har ganske sær smak.

Jeg har litt spessiel smak.

Dette er animer jeg liker:

-Naruto

-Noen av Kenshin Episodene. (Mange av disse var dårlige!)

-Berserk

Animer jeg IKKE liker:

Bleach

Yu gi Oh

Trigun

Shura No Toki

Full Metal Alchemist

Love Hina

Ranma

Blood +

Prince of Tennis

Samurai Champloo

Shaman King

Har lyst til å se en serie som virkelig får det til å grøsse inni deg. Som gjør at du tenker på det hele tiden. Jeg liker mest Action/Fighting animer. Eller litt sånn Thriller, Elfen Lied var jo ganske bra, men ikke sånn super bra.

Har dere noen anbefalinger til meg? Vet at mange er imot Naruto og menner det er noe filler dritt. Men det var den første animen jeg så. Har bare sånn spesielt forhold til den animen :p

Uansett!

Kom med anbefalinger! Prøv å bare skriv 1 anime som er helt genial.

Hilsen sær Animegutt ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

elendig smak du har :p hvordan kan du ha Naruto på listen og droppe ut på så mange av de andre gode du har i ikke liker listen :S? ( selv om det var et par dårlige der :p)

Liker du berserk så bør du få med deg gantz vil jeg tro... selv om jeg bare har lest mangaen og hørte ett eller annet om at ikke animen var så bra som mangaen.. men det er seinen i allefall slik som Berserk.

Lenke til kommentar

Gantz :love: Mangaen er dog mye bedre enn animeen.

Kan også anbefale Paranoia Agent. Relativt kort serie og rimelig sær så er mange som ikke liker den, men jeg elsker den :p (Spesielt den helt syke åpningssangen av Hirasawa Susumu^^)

Lenke til kommentar
Monster. Beste thriller-serie evah! Veldig realistisk, til forskjell fra mye annen anime.

Av fighting/action må du se One Piece. Beste fighting/action/shonen/adventure/fantasy/drama/anime i det hele tattserien evahhh.

8574835[/snapback]

Kjørte gjennom over 30 episoder av Monster. Dessverre skjønte jeg etterhvert at denne serien gikk litt for langsomt. Jeg anbefaler Death Note og Claymore. Begge er ny, og er "still running"

Lenke til kommentar

Tror ikke Zeelot spurte om listen hans gir mening eller deres mening om de han ikke likte, synes dette er altfor useriøst av noen av dere som jeg trodde hadde mer respekt for andres smak.

Her er en liste over anbefalinger rangert etter hvor godt jeg tror den passer for deg. De tre øverste plasserer jeg på en omtrent lik linje og liker selv NGE best.

Best:

Furi Kuri (aka FLCL)

Paranoia Agent

Neon Genesis Evangelion

Alternativt:

Hunter X Hunter (Se ihvertfall fram til episode 10. Jeg falt også i fallgruven å tro at den er bare barnslig etter fem episoder)

The Melancholy of Haruhi Suzumiya

School Rumble

Now and Then, Here and There

Er ikke helt sikker på om du vil like School Rumble, men det ser ut som om resten passer godt in i smaken din. Jeg likte heller ikke Blood+ ;)

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar
Tror ikke Zeelot spurte om listen hans gir mening eller deres mening om de han ikke likte, synes dette er altfor useriøst av noen av dere som jeg trodde hadde mer respekt for andres smak.

Her er en liste over anbefalinger rangert etter hvor godt jeg tror den passer for deg. De tre øverste plasserer jeg på en omtrent lik linje og liker selv NGE best.

Best:

Furi Kuri (aka FLCL)

Paranoia Agent

Neon Genesis Evangelion

Alternativt:

Hunter X Hunter (Se ihvertfall fram til episode 10. Jeg falt også i fallgruven å tro at den er bare barnslig etter fem episoder)

The Melancholy of Haruhi Suzumiya

School Rumble

Now and Then, Here and There

Er ikke helt sikker på om du vil like School Rumble, men det ser ut som om resten passer godt in i smaken din. Jeg likte heller ikke Blood+ ;)

8576690[/snapback]

Takk for et bra svar :thumbup:

Har sett Hunter X Hunter. Det er sånn passe bra. Mye bedre en de fleste animer jeg har sett. Bra underholdning, men ikke slik at det grøsser nedover ryggen, hvis du skjønner :p

Tror jeg går for Death Note i første omgang.

Jeg har sett mange flere animer en de jeg har listet opp: har bare skrevet opp de jeg synes var dritbra og de jeg ikke likte i det heletatt :p

Lenke til kommentar

Utifra hva han likte/ikke likte ser FMP ut som en noe dårlig anbefalning. De tre-fire første episodene er morsomme men så blir den bare for seriøs (drama/action av noe den samme stilen som blood+).

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Utifra listene du kommer med er det igrunn umulig å komme med klare anbefalinger. Du liker jo Naruto samtidig som du ikke liker Bleach O.o

Uansett så kan jeg kanskje anbefale deg Hellsing. Handler om vampyrer og sånt.

Så har man jo Gungrave, mafia lignende greier.

Gunslinger girl eller hva den heter. Småjenter i rollen som leiemordere.

Siden du liker Naruto bør du kanskje også sjekke ut Shadow Skill. Masse fancy slåssing og såkalte "snakke før du slår" triks.

Hunter x Hunter er også litt sånn Naruto aktig. Snørrunge med superkrefter for å sette det litt på spissen.

Ellers sjekk ut animenfo.com for mer fyldig informasjon

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...