ways Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 har noen her erfaring med ubuntu på macbook? jeg har lyst på ny laptop, og macbook virker som en behagelig maskin. mb pro er ute av bildet, da jeg ikke orker enda en maskin med ATI's ubrukelige drivere. mb har intel, og bruker derfor åpne drivere. men er det noen som vet om suspend virker stabilt? fungerer wifi automatisk? (har sett poster om at man må kompilerer madwifidrivere selv på ubuntuforum, men postene er gamle..). fungerer webcam'et? fungerer skjerm-dimming som det skal? rett og slett, er det en godt støttet maskin? (hvis ikke går jeg nok for en liten ibm/lenovo, men har ikke lyst til å betale MS-skatt) (ja, apple-skatt er litt bedre. litt) Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 har noen her erfaring med ubuntu på macbook? jeg har lyst på ny laptop, og macbook virker som en behagelig maskin. mb pro er ute av bildet, da jeg ikke orker enda en maskin med ATI's ubrukelige drivere. mb har intel, og bruker derfor åpne drivere. men er det noen som vet om suspend virker stabilt? fungerer wifi automatisk? (har sett poster om at man må kompilerer madwifidrivere selv på ubuntuforum, men postene er gamle..). fungerer webcam'et? fungerer skjerm-dimming som det skal? rett og slett, er det en godt støttet maskin? (hvis ikke går jeg nok for en liten ibm/lenovo, men har ikke lyst til å betale MS-skatt) (ja, apple-skatt er litt bedre. litt) 8567950[/snapback] Har en i klassen som kjører dette, og tror alt fungerte out of the box, selv om jeg ikke er 100% sikker. Det jeg egentlig ville poengtere var MS-skatten din. Den trenger du ikke å betale. Trykk på at du ikke godtaer lissensavtalen og ta så kontakt med forhandler av din maskin og si at du ikke har godtatt lissensavtalen til MS og at du derfor vil ha pengene tilbake for OEM versionen. Dette er ett punkt MS har i avtalen sin og du har derfor KRAV på dette. Lenke til kommentar
ways Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Har en i klassen som kjører dette, og tror alt fungerte out of the box, selv om jeg ikke er 100% sikker. gidder du spørre han? Det jeg egentlig ville poengtere var MS-skatten din. Den trenger du ikke å betale. Trykk på at du ikke godtaer lissensavtalen og ta så kontakt med forhandler av din maskin og si at du ikke har godtatt lissensavtalen til MS og at du derfor vil ha pengene tilbake for OEM versionen. Dette er ett punkt MS har i avtalen sin og du har derfor KRAV på dette. 8568238[/snapback] jepp. får prøve det om jeg tyr til plan B. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jepp, kan spørre han i morra jeg Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) En veldig detaljert og oppdatert Gentoo howto Virker som det er en del issues.. Endret 8. mai 2007 av gnom1 Lenke til kommentar
ways Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 En veldig detaljert og oppdatert Gentoo howto Virker som det er en del issues.. 8569669[/snapback] det så nå ut som om det gikk ann å få til mye der. kan ikke si at alt gikk automagisk på min nåværende laptop de gangene jeg har testet gentoo, så jeg regner med det går litt glattere i ubuntu. de fikk den hvertfall til å sove stabilt ("fully working"), så det så greit ut. mulig jeg bare tar med med en live-cd ned til eplehuset i morgen. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ubuntu forums har jo en egen del for apple intel brukere : http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=211 Ta en kikk på gjengangerene der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå