Hugo_Hardnuts Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg har en OEM-versjon av Windows XP Pro 32 på en PC jeg kommer til å kvitte meg med til sommeren når jeg bygger ny maskin. Tenkte på å gå over til Vista x64 (Home Premium tror jeg) i samme slengen. Kan jeg så kjøpe en oppgraderingspakke til Vista å oppgradere den XP OEM-versjonen jeg har på den nye maskina, eller er jeg nødt til å kjøpe en ny OEM- eller fullversjon av Vista? Beholder HD'ene fra den gamle maskina når jeg bygger nytt sånn btw... Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vel, da må du kjøpe en oppgraderingsversjon av Windows Vista. Disse setter du bare inni DVD-spilleren din på PCen, og inne i Windows velger oppgrader. Prisen for Windows Vista Home Premium Oppgraderingsversjon finner du i Prisguiden for mellom 1600 og 2000 kroner. Finn beste pris her: Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Oppgradering Om du kjøper fullversjon kan du både oppgradere og installere Vista som en ren installasjon, dvs at ingen dokumenter, programmer, spill ol. følger med. Du kan finne fullversjonen av Vista Home Premium for rundt 2000 kroner. Finn beste pris her: Microsoft Windows Vista Home Premium Engelsk Fullversjon Lykke til - Erik Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Ok, men vil det si at jeg kan innstallere en Vista-oppgradering over en XP OEM-versjon som egentlig ikke tilhører den nye maskinen? I et par tråder ser det også ut til at folk mener at man kan foreta en clean innstallering av Vista med en oppgraderingsversjon. Stemmer dette? Isåfall er det jo lite vits å gå for retail-versjonen. Og by the way, i prisguiden til hw.no finner jeg ikke noen 64 bit versjoner av Vista Home Premium Retail. Er det bare meg som er blind eller...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå