Gå til innhold

Ny mobil, eller?

Anbefalte innlegg

Tenkte kanksje på å kjøpe meg en ny mobil

Skriver inn tingene fra guiden.

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient:

Form:

-Format: Samme hva det er

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: Siden jeg er innen byggebransjen kan det være kjekt at den tåler litt.

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Ikke for stor, ikke for liten

-Touchscreen: Nei.

Pris:

Jeg har mellom 1100 og 2000 kroner til rådighet. Vil bruke så lite som mulig

Diverse:

-Merke: Egentlig det samme, men siden den mobilen jeg har nå er Samsung kan det godt være det.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Ja.

-Symbian: ?

-Infrarød port: Ja.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Minne: Nok til i allefall 50 bilder på telefonen.

-Minnekort?: Må være mulighet for å få et til telefonen ja.

-MP3: Ja. Den må kunne spille med høytaleren, altså slik at jeg ikke er avhengig av et headset.

-Triband: ?

-UMTS/3G: Helst.

-Wlan: ?

-GPS: Nei.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Trengs ikke.

-Radio: Greit å ha, men er ikke et must

-Bruksområder: Bruker ikke så mye penger på mobil så det skal være kontantkort. Jeg kommer til å høre litt på musikk med den, filme litt og ta noen bilder.

Har sett litt på Sony Ericsson W200i, men har egentlig ikke så veldig peiling på mobil. Siden den bare har 0.3 piksler så kan vel ikke bildekvaliteten være så veldig bra...

Denne er ser ut til å være enda bedre. Men vil helst ha litt hjelp til å velge (derfor jeg skriver her ;))

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt for dyr, har penga, men vil ikke bruke så mye på mobil i.o.m. at jeg ikke bruker så mye tid med mobilen. Bare til det nødvendige. Ikke gå over den prisen jeg allerede har skrevet.

Lenke til kommentar
K610 er bra.. kamerat av meg har den. God mp3 lyd og klar, fin skjerm

8572555[/snapback]

k610 har så dårlig mp3spiller jeg tror ikke den vil bli brukt til å høre på musikk i realiteten. skjermen er blass.

I tillegg er SE K750i ein svært bra mobil.

8575073[/snapback]

jepp.

ja men k750i er utrolig gammel...

8575200[/snapback]

det er (desverre bare nesten) det dummeste jeg har hørt. det er den beste kameraet du får for pengene idag.

den kostet 4000 da den kom og var ikke en billig drittmobil. de mobilene som er gamle og utprøvde og refurbished og samtidig var/er dyre er som en useriøs regel alltid bedre enn de helt nye og billige.

men mp3spilleren er den samme som k610s.

K610 er finere og klarere skjerm enn k750i. eneste er kameraet og radio

8575200[/snapback]

blander du? det er motsatt. og hva mener du med finere, begge har samme oppløsning.

Lenke til kommentar

Sonyericsson K750i er vel det beste kjøpet i denne prisklassen uten abonement. Linken din til K750i hos MPX står det at produktet er utgått, men er flere andre som har den på lager. Vist ikke så er W800i og W810i gode alternativer. har hatt K750i selv og eneste jeg har å utsette på denne er styrepinnen, men disse skal ha blitt utbedret på nyere versjoner. Har nå W810 som jeg også er ekstremt fornøyd med. Får litt mere ekstrautstyr med til W... modellene som minnekort, headsett, datakabler...

http://www.normobil.no/product.asp?PId=73

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

8572555[/snapback]

k610 har så dårlig mp3spiller jeg tror ikke den vil bli brukt til å høre på musikk i realiteten. skjermen er blass.

8575073[/snapback]

jepp.

8575200[/snapback]

det er (desverre bare nesten) det dummeste jeg har hørt. det er den beste kameraet du får for pengene idag.

den kostet 4000 da den kom og var ikke en billig drittmobil. de mobilene som er gamle og utprøvde og refurbished og samtidig var/er dyre er som en useriøs regel alltid bedre enn de helt nye og billige.

8575200[/snapback]

blander du? det er motsatt. og hva mener du med finere, begge har samme oppløsning.

8584029[/snapback]

øhh har du røyka sokka dine eller.. ? jeg har testa begge 2.

Lenke til kommentar

8572555[/snapback]

8575073[/snapback]

jepp.

8575200[/snapback]

8575200[/snapback]

8584029[/snapback]

øhh har du røyka sokka dine eller.. ? jeg har testa begge 2.

8584839[/snapback]

nei jeg har ikke røyket sokkene mine :p , og hvor og hvordan har du testet de? jobber du som journalist og får godt betalt for å skrive tester av mobiler til 20.000 lesere, eller har du så mye som holdt en et par timer i ditt liv, kanskje kjenner en kompis som har den? vi snakker om k610i og k750i, ikkesant?

ikike z610 eller w610 eller hvasomhelst?

jeg kan endre på det hvis du tror jeg mente det mer enn jeg egentlig gjør: skjermen er litt blass. en anelse. man kan ane den er litt fargetom om man sammenligner. men det jeg tok avstand fra var at k750 hadde verre skjerm enn k610. k610 var en nesten-billig-modell.

grav fram linken til testen av k610 selv, av amobil, siden jeg ikke kan vise degved å ta bilder for jeg har mistet begge mine for tiden. og jeg er på landet for tiden også, langt fra sivilisasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...