Gå til innhold

Xbox 360 HD DVD

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg HDTV snart, og sitter nå her med ei xbox 360.

Derfor lurer jeg enkelt og greit på, om det er mulig å spille av HD DvD på en Xbox 360 premium, eller om jeg må kjøpe en Xbox 360 HD-DVD spiller separat for å kunne spille av slike filmer?

Ganske dumt spørsmål, fordi spillene kan jo spilles i HD. Men det er ganske waste of time av meg å kjøpe HDTV hvis jeg ikke har noe HD å se på utenom spill :)

Hvis det er slik at jeg må kjøpe en separat HD-DVD spiller, tror jeg rett og slett det er bedre investering og selge xboxen min+ alle spilla, og heller kjøpe en PS3.

Men uansett, takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff, tungvint det skulle være.

Men nei, jeg gidder ikke bestille HD-DVD helt fra Asia når jeg heller kan få en (sorry at jeg sier det) bedre spillemaskin + bedre hd-format på en annen maskin...

men nå vet jeg det, takk :)

8567846[/snapback]

"Bedre spillmaskin og HD format" er vel veldig diskutabelt, men man gjør nå selvsagt som man vil. :p

Lenke til kommentar
Med tanke på at blu-ray vinner er det jo ikke så stort poeng i å kjøpe en hd-dvd addon.

Og hvis noen syns det er arrogant sagt, så nei, jeg er faktisk klarsynt. 4 real!

8567923[/snapback]

Ja, det er arrogant sagt, fordi denne "krigen" er langt fra over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"Hvis det er slik at jeg må kjøpe en separat HD-DVD spiller, tror jeg rett og slett det er bedre investering og selge xboxen min+ alle spilla, og heller kjøpe en PS3."

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor, men for all del

Lenke til kommentar

Hva er så vanskelig med å kjøpe en HD DVD-spiller til rundt tusenlappen for så å plugge den inn i Xbox 360 og se film?

Å kjøpe den fra Play-Asia var vel kun et forslag fra Kjeksmesteren fordi de er utrolig billige, raske og trygge.

Og å kalle HD DVD dårligere enn Blu-ray virker rart. Kan ikke skjønne hva som er så mye dårligere. Det er billigere blant annet.

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at jeg må kjøpe en separat HD-DVD spiller, tror jeg rett og slett det er bedre investering og selge xboxen min+ alle spilla, og heller kjøpe en PS3.

8567780[/snapback]

Med en slik tankegang er jeg glad for at du ikke er min finansielle rådgiver. :tease:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis jeg hadde hatt en, altså. :)
Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Huff, tungvint det skulle være.

8567846[/snapback]

Tungvindt? Det virker for meg laaangt mer tungvindt å selge XBoxen og alle spilla, for så å kjøpe deg en helt ny konsoll for å se på et (i beste tilfelle) like godt HD-format. Spesielt når alternativet er å kjøpe en avspiller til 1500 kroner som er plug-and-play. Jaja, forskjeller blant mennesker skaper mangfold. :)

Lenke til kommentar

Virker nesten som du hadde bestemt på forhånd hva utfallet av tråden skulle bli og konklusjonen din er at PS3 er bedre når det kommer til HD-film.

Selv er jeg uenig, da HD DVD-spilleren er minst like god som Blu-ray-spilleren i PS3, i tillegg blir det billigere.

Men, men, skjønner situasjonen din med filmer gratis. Men du får Blu-ray-spillere nå som er billigere og bedre enn PS3. :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Du må selvsagt ta det valget som du mener er best for deg, og får du tilgang til å låne gratis Blu-ray filmer så er nå det flott. Men må si at det er en laber utleieplass hvis de kun velger å ta inn kun Blu-ray og ikke begge formatene.

Selv foretrekker jeg HD DVD pga at den ikke har soneinndeling, altså jeg kan kjøpe filmer fra hvor jeg vil i verden i motsetning til Blu-ray.

HD DVD har også vært klarere på hva formatet skal støtte, noe som har medført bedre kvalitet på førstegenerasjons disker (bildekvalitet først og fremst).

Lenke til kommentar
Selv foretrekker jeg HD DVD pga at den ikke har soneinndeling, altså jeg kan kjøpe filmer fra hvor jeg vil i verden i motsetning til Blu-ray.

HD DVD har også vært klarere på hva formatet skal støtte, noe som har medført bedre kvalitet på førstegenerasjons disker (bildekvalitet først og fremst).

8591477[/snapback]

Akkurat disse to punktene er samme grunner jeg har for valg av format. Samt at Sony kun bruker mpeg2- og mpeg4-formatene på sine filmer, som ikke gir fullt så bra bilde som de beste til HD-DVD.

Dessuten synes jeg at HD-DVD sine cover er bittelitt penere, men det er jo en bagatell. :blush:

Lenke til kommentar
Greia er at en venn av meg, som eier filmutleie på internett, får blue-ray filmer gratis heletiden.

Ikke nok det med, så er han i familien. Dvs, jeg får/får låne blueray filmer av han sånn ca når det passer meg. En stor fordel å ha PS3 da..

8591051[/snapback]

Prisdifferansen på en PS3 og en HD-DVD-ekspansjon er ca 4000. For de pengene får du ca 25 HD-DVDer til odel og eie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...