Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Seriøse problemer med ny data


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er en gutt som akkurat har satt inn alle pengene mine i en ny data.

Denne dataen skulle liksom bli knall men det ble den ikke.

 

Det som har forårsaket problemene ville jeg tro er vista som jeg har...

 

Deler på dataen :

 

AMD CPU Athlon 64 X2 4600+ Socket AM2 2,4GHz 2z512kB Boxed

 

Microsoft Windows Vista Ultimate OEM Engelsk versjon 32-bit DVD versjon

 

NVIDIA GeForce 8800 GTS

 

Er det flere ting du trenger å vite så bare spør.. har andre ting inni maskinen også^^

 

 

Problem :

 

Probleme er utallige.. Jeg kan begynne med de problemene som skjer oftest;

 

1. Plutselig stopper musen å fungere. Så tar jeg ut og inn den.. men da har lyset på den slukket. Så har også tastaturet sluttet å funke og ingenting skjer på skjermen.. Det ender etter en stund at jeg må restarte maskinen.

2. En annen ting som skjer veldig ofte er at datamaskinen plutselig hakker. Du kan ikke røre på noe og alt bare klikker. Skjer ofte når jeg spiller cs også videre.

3. Er at programmene ikke funker! De kommer opp om en evighet.. også går det ikke ann å lukke dem også til slutt så stopper alt der også. skjer ofte at jeg må restarte dataen 3-5 ganger før jeg kommer på cs, for dataen bare stivner til når jeg går innpå det.. (da skjer det med musen og tastaturet som i 1)

4. At skjermen blir blå.. blåskjerm. Der det står masse sånne ting. Den kommer ofte plutselig opp også.

5. Er når jeg prøver å virussjekke D filen.. C filen klarte jeg og fant noen virus, men de slettet jeg. Etter det har det ikke blitt bedre. Jeg har kanskje prøvd å virus skanne D filen 10000 ganger. Det som skjer er enten blå skjerm, enten alt stivner, eller den bare restarter seg automatisk, eller den hakker... Det skjer hele tiden.. Går ALDRI med d filen.. Kan det være virus på den?

6. Dette er noe jeg vil informere dere om. det kommer en ting opp hver gang :

Problem Reports and soltion :

-Download and install the driver for ATK0110 ACPI UTILITY

-Download and install the driver for EZ Cam III (har installert den, men det står der fortsastt)

-Download and install the driver for Realtek RTL8187 Wireless USB 2.0 Adapter

-Download and install the driver for Silicon Image SiI 3132 SATALink Controller

-Problem cased by firefox (har fikset det btw)

-This problem is being researched (en ny ting som har kommet)

 

I D filen har jeg programmer og sånt (den jeg ikke kan virussjekke)

 

Så det jeg har på dataen som er registrert (har mer en det) er : sjekk opploadet fil.

 

 

 

Det er dette jeg har å fortelle dere.. Jeg må restarte dataen min mellom 5-30 ganger dagsvis.. Det er helt forferdelig.. Også når jeg har betalt så mye inn i denne.

 

Setter veldig stor pris på hvis dere hjelper meg.

 

Er det absolutt NOE dere lurer på, så bare spør.

post-129307-1178650770_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville ha satset på en full formatering, da det kan virke som om flere filer er korrupte.

 

Kan og være at pc-en blir for varm, kan du sjekke temperaturen på CPU og skjermkort?

 

Edit: Og som Arne sa, få installert/oppdatert alle driverne

Endret av Zash
Lenke til kommentar

ja, jeg vet.. Men full formatering kan du glemme.. har gjort det 3 ganger!

 

Men drivere. har dere linker til de? ..sry er litt nybegynner med sånne ting...

 

og temperaturen er grei.. har en ny vifte.. den holder rundt det normale sier min storebror :)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Du sier du får en blåskjerm, er det samme feilmelding hver gang, eller varierer det fra gang til gang? Det lønner seg å skrive denne ned, det gjør det lettere å hjelpe deg med hva som kan være feil.

 

Du har altså formatert flere ganger uten at det hjalp? Fikk du virus bare denne gangen, eller får du det hver gang?

 

Uten de rette driverene, så har hardware en lei tendens til å ikke virke helt etter hensikten. Det meste av drivere fikk du med da du kjøpte maskinen, gjerne på cd plater. Det kommer "ofte" ut oppdaterte drivere, og disse kan du laste ned fra de respektive produsenter. De fleste feilmeldingene som du nevner, kan løses ved at du legger inn de driverene som hovedkortet ble levert sammen med.

 

For ditt skjermkort, som er av nVidia, går du til www.nvidia.com og velger den driveren som du trenger.

 

Hvis du poster resten av hardwaren din, så får du nok hjelp med resten også.

Hvilket hovedkort har du, og er det du som har laget de to partisjonene du snakkker om?

 

Ut av ren interesse, så kan du jo poste cpu tempen?

 

Tetanus

 

edit:tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Det du først må gjøre er å laste ned antivirus og andre oppdateringer for å så legge dette på en annen partisjon eller brenne det ut slik at du har tilgang til å installere dette uten å være koblet til nettet. Dersom du har antivirus på cd fra før er jo saken grei. Så etter at du har formatert og installert OS, IKKE koble maskinen til nett! Installer Antivirus og oppdateringer først, SÅ koble til nett. Dette er helt sykt viktig, ihvertfall med Windows XP da jeg selv har opplevd at jeg har fått maskinen full av virus før jeg engang har rukket å installere Firefox! Nå vet jeg ikke hvordan det er med Vista, men jeg går ut fra av noen av problemene kan være de samme. Ellers, gjør som alle de andre her har sagt, oppdater drivere, BIOS osv.

Lenke til kommentar

sånn derre "hiper power low noise power supply unit" står det på esken.

730 watts tror jeg det står...

 

BTW : DETTE STOD NÅR JEG SKULLE INSTALLERE NVIDIA DRIVEREN :

 

Feilkode: -5004 : 0x80029c4a

Feilinformasjon:

>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1975)

PAPP:NVIDIA Display Drivers

PVENDOR:NVIDIA Corporation (http://www.nvidia.com/)

PGUID:EFB7D050-CAD2-11D4-B34D-00105A1C23DD

$9.1.0.429

 

 

ER DET ENESTE JEG KAN GJØRE Å GJØRE DET RANDY SA? Å formatere også installere OS også gå på uten nett osv... ? er det sånn? For det er litt kjipt å gjøre det for 3 gang, men hvis ingen andre har noen forslag og alle syns det... så får det bli formatering IGJEN...

 

Noen andre forslag først?

Endret av Scizzy
Lenke til kommentar
Noen andre forslag først?[/b]

8573429[/snapback]

Har du bygget maskinen selv? Hvis det er tilfelle, kan vi få se komplett liste over innholdet?

8573774[/snapback]

 

 

ja har bygget maskinen selv..

 

jeg kan godt komme med komplett liste.. men hvor får jeg den fra? kan jeg se den på control panel?

 

Sry er litt amatør med data..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...