Cho-san Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Er det mulig å lage Hefte i word? altså i A5 format? då tenke eg spesielt på at preview'en skal vere i A5. tenkte å bruke publisher, men dei som skal ha det vil helst ha det i A5 format. sorry vist det er dårleg formulert Endret 8. mai 2007 av Heize Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) I min engelske office kan du endre papirsimensjonene på følgende sted: File > page setup > fanen "paper" og endre der det står A4 På norsk office tror jeg det heter noe sånn som utskriftsinnstillinger under fil. Du får lete litt under der. Finner forresten ikke a5 i min office, men du kan lage et ark med de mål du ønsker. Endret 8. mai 2007 av valentino Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 hmmm, har engelsk eg og, men har faktisk A5 som mal. Problemet er at det no er på langs, lure på om det går an å legge det på sida? PDF format er og ei muligheit, men har aldri brukt det før. Er det vanskeleg å lage? koster programa penger? sorry at eg er litt grønn Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Om du tenker på å ha arket som landskap i stedet for portrett gjør du det i samme menyen, men på fane nr. 1. Bare å trykke på landskap så får du en liggende side. Når det gjelder pdf er det etter min mening et fantastisk format å jobbe med når man bare skal sette sammen flere dokumenter men ikke redigere noe i dem. Du kan lage pdf filer ved å laste ned en pfd printer fra nettet. Da skriver du bare ut til pdf i stedet for den vanlige skriveren din. Dersom du vil sette sammen flere pdf dokumenter, endre rekkefølgen på sidene i dokumentet og slikt er Adobe Acrobat Pro veldig behagelig å jobbe med. Skal du bruke dette programmet lovlig så koster det penger for listensen. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Tusen Tusen Takk valentino, for at du gidde svare på spørsmåla (etterpå virke dei jo ganske åpenbare). men du veit ikkje korleis du kan dele sida i to og? sidan det virka som du har ein del peiling Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Er det noe som jeg har prøvd å gjøre i de vedlagte dokumentene du tenker på? Du gjør i alle fall dette i samme menyen under page setup. Det står noe om multiple pages. Der kan du velge 2 pages og book fold. Hva som funker for deg vet jeg ikke, men du får prøve deg litt frem. I det vedlagte dokumentet lurer jeg på om det kanskje blir bra om man tar 2-sidig utskrift og stifter arkene i midten, men jeg har ikke prøvd noe sånn så jeg bare gjetter. Test.doc test.pdf Endret 8. mai 2007 av valentino Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Tusen Takk nok ein gang har alt eg trenger no, lage ei og ei side vanleg på word Nok ein gang, Tusen Takk Btw Noken som veit korleis du får heile PDF bilde ut av PFD? (altså heile PDF sida, over til feks jpg format?) tenkte på screenshot, men vart litt dårleg då. Endret 8. mai 2007 av Heize Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er det noe slikt du tenker på? Dette gjør du ved å bruke Adobe Acrobat Pro og trykke file > export > image > jpeg (eller et av de andre alternativene) Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Greit, må skaffe med Acrobat Pro altså Tusen takk Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 vise seg at dei vil lage eit ark og brette det saman på mitten (A4 blir vel bretta til A3?) noken måte å dele A4 arket i to? ved hjelp av marg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå