Gå til innhold

D40x med to objektiv til 9999, bør jeg løpe?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å bruke noe av skattepengene på et Nikon D40. Ser at fotovideo i Bergen har demodag på nikon i morgen (9 mai) og der tilbyr de D40x med Nikkor 18-70 mm og Nikkor 55-200 VR til den nette sum av 9999. Dette blir ganske nøyaktig dobbelt så dyrt som jeg hadde tenkt i utgangspunktet, men tanken på en tele med bildestabilisator frister.

Blitskampanjen gjør ikke vondt heller, men den får jeg selv om jeg venter til jeg har pengene i lomma....

Bør jeg gå inn i forhandlinger med kona om at dette er et absolutt supertilbud som jeg ikke må gå glipp av?

Svar mottas med takk, helst i kveld siden jeg må bestemme meg før i morgen tidlig...

mvh Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, med div. Pentax og Sony kameraer får du bildestabilisering på alle objektiver - også de billige 50-200mm objektivene.

8567395[/snapback]

Sony har bildestabilisering integrert i huset (super steady shot), så da er det klart du får stabilisering til alle objektivene ;)

Lenke til kommentar

jeg er ingen nikon mann (gutt) men nikon's 17-70 koster vel 3000,- og ca det samme på 55-200 (fotovideo) så det blir 6000,- i objektiver og ca 4k for huset som egentlig koster 6500. så du "sparer" 2.5k hvis du hadde tenkt til å kjøpe det objektivet senere. men samtidig hvis du kjøper d40x med kitobjektiv så får du 17-55 som ikke har fått så veldig god kritikk.

Jeg hadde slått til på dette tilbudet hvis jeg senere skulle hatt det objektivet.

Lenke til kommentar
jeg er ingen nikon mann (gutt) men nikon's 17-70 koster vel 3000,- og ca det samme på 55-200 (fotovideo) så det blir 6000,- i objektiver og ca 4k for huset som egentlig koster 6500. så du "sparer" 2.5k hvis du hadde tenkt til å kjøpe det objektivet senere. men samtidig hvis du kjøper d40x med kitobjektiv så får du 17-55 som ikke har fått så veldig god kritikk.

Jeg hadde slått til på dette tilbudet hvis jeg senere skulle hatt det objektivet.

8567654[/snapback]

Hei roter du ikke litt med 17 og 18 her kanskje. Nikon har ikke noen 17-70 det er Sigma som har. Det stemmer heller ikke at 17-55 har fått dårlig kritikk det regnes derimot som verdens beste normalzoom til APS-c (det koster også godt over 10.000) tror kanskje det var 18-55 du tenkte på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...