mrbard Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er det noen her på forumet er det som driver med salg av stockfotografier? Selv er jeg medlem på Crestock.com. Jeg har vært medlem en stund, men ikke dristet meg til å legge ut noen bilder før i går. Jeg har inntrykk av at det er endel norske på Crestock.com. (Drives siden av nordmenn?) Finnes det andre stockfotosider som kan være aktuelle for litt seriøse amatører? Mange har veldig høye krav til oppløsning på bildene. Mitt 400D kan jo kun levere 10MP, mens noen krever mye høyere oppløsninger og filstørrelser enn dette. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er det noen her på forumet er det som driver med salg av stockfotografier? Selv er jeg medlem på Crestock.com. Jeg har vært medlem en stund, men ikke dristet meg til å legge ut noen bilder før i går.Jeg har inntrykk av at det er endel norske på Crestock.com. (Drives siden av nordmenn?) Finnes det andre stockfotosider som kan være aktuelle for litt seriøse amatører? Mange har veldig høye krav til oppløsning på bildene. Mitt 400D kan jo kun levere 10MP, mens noen krever mye høyere oppløsninger og filstørrelser enn dette. 8567060[/snapback] Det heter ikke kun 10MP Det er ikke på oppløsningen man taper et salg... Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Det virker som om noen av stocksidene på nett mener det... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Rart om det skulle være slik. Om man må ha 12+ MP så er det fåtallet som sleger noe... Jeg har ingen erfarng med det, men syntes det hørtes rart ut.. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det står ofte at filene skal være f.eks 12-18MB, og at det gir en pris og større gir en annen pris. Bare last opp bildene dine, og se hva som skjer. Det er ikke alltid så lett å få solgt noe Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 sjekk her for detaljer ang. bilder : http://www.crestock.com/information-for-buyers.aspx#size Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Mange har veldig høye krav til oppløsning på bildene. Enkelt og greit for å tilfredstille kunders forskjellige behov for bruk av fotografiet. Det begrenser seg raskt hva man f.eks. kan benytte et 8MP JPG bilde til i profesjonell trykksammenheng. Og dette skal ikke være kundens bekymring når han/hun finner et passende motiv. Det holder liksom ikke for et reklamebyrå å si, «Oups.. Det bilde ja, nei det kan vi maks bruke i ___ størrelse desverre, så i resten av kampanjen får vi finne på noe annet å bruke».. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det står ofte at filene skal være f.eks 12-18MB, og at det gir en pris og større gir en annen pris.Bare last opp bildene dine, og se hva som skjer. Det er ikke alltid så lett å få solgt noe 8578743[/snapback] TIFF... 18mb av 6 MP kamera... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå