cyberpet Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hjelper en kompis litt med en PC og følgende problem har oppstått etter at han fkk seg ny Vista laptop: Han har en stasjonær maskin med XP og en skriver tilkoblet (HP 6200 av noe slag..) Det har aldri vært noe problem å dele denne og så koble seg til via en annen XP-PC over trådløst nettverk. Jeg finner skriveren med Vista PCen, men når jeg forsøker å legge den til, får jeg bare beskjeden: "Ingen tilgang" uten noen hjelpefunksjon eller videre info.. Kjører standard admin bruker uten passord og har slått av UAC på Vista PCen.. Har ikke brydd meg med å se på brannmurer og slikt enda, men vet at skriveren fungerer automatisk når jeg kobler den direkte til maskinen, Vista finner drivere selv.. Noen som har tips? Endret 8. mai 2007 av cyberpet Lenke til kommentar
nifty Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 De færreste XP printerdrivere støtter Vista ..... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Er klar over det, men Vista burde jo klare å installere den selv, fungerer jo når jeg kobler skriveren til direkte.. Virker ikke som noe driverproblem egentlig, mer som ett tilgang/sikkerhetsproblem i Vista. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Sett igjennom denne? http://www.microsoft.com/technet/network/e...e/vista_fp.mspx Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Sett igjennom denne?http://www.microsoft.com/technet/network/e...e/vista_fp.mspx 8567692[/snapback] Har vært innom der også. Tror det skal være riktig satt opp, skjønner ikke hvorfor det skal være noe vanskeligere enn i XP.. Uansett, tror jeg skal følge den veiledningen slavisk en gang for jeg leter videre. Fortsatt bare å komme med tips Lenke til kommentar
Lord Baconost Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Forsøk denne løsningen beskrevet i underforum Vista. Det hjalp for meg en liten stund. Men har fortsatt problemer med å få Vista til å skrive ut på en delt nettverkskriver som er koblet til en XP-maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå