Hawkeye1990 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hei! Er det nokon som kunne hjelpe meg med analysering av setninger, skjønar ikkje stort av det. Særleg med direkte og indirekte objekt. Da spesielt i tysk. Endret 8. mai 2007 av Hawkeye1990 Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er vel bare å bruke google Fant f.eks frem til denne siden her, http://fuv.hivolda.no/prosjekt/torgeireidsvik/ Ellers kunne du kanskje inkludert "tysk" i emnetittelen din, slik at det går an å finne ut hvilket språk tråden handler om, uten å måtte trykke på den. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Særleg med direkte og indirekte objekt. Da spesielt i tysk. 8566841[/snapback] Hva+ verbal + subjekt = indirekte objekt eks. (vi tar det på norsk vi) S......V ......I.O Jeg kastet ballen. (hva kastet jeg blir spm. her....) Ihvertfall, dirkte objekt tror jeg har feil i regelboka, og kommer ikke på noen setninger som passer uten at det blir preposisjonsledd i stedet -_- Edit, den likte visst ikke mellomrom, måtte bruke prikker.... Endret 8. mai 2007 av multisync Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå