Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gå ned 20 kilo når jeg veier 125 hvordan trene?

Gjest Overvektig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du drikker mye brus vil det hjelpe utrolig mye å kutte ut dette! Hvis jeg ikke tar feil inneholder en halvliter Coca Cola 17sukkerbiter (!).

I tillegg syns jeg Cocaen smaker bedre når jeg ikke har drukket den på et par 3 dager (Helga hos meg starter på torsdag :))

Du spurte om lettbrus; Nå er det vel slik at lettbrus egentlig ikke er godt for noen. Anyone?

Jeg startet å trene for ca 4 måneder siden, jeg har ikke gått ned, tror jeg heller har gått opp =) Muskel-wise altså!

Husk at oppvarming er viktig, ikke bare fordi det forebygger skader, men det hjelper også på motivasjonen =]

Siden du er såpass stor vil ikke jogging være spesielt gusntig for beina dine - det kan fort bli slitasjer.

Sykling kan være et alternativ kanksje?

Det er hvertfall viktig at du trives med treningen din!

Husk at det er forskjell på folk. Jeg kan f.eks jogge en mil på ca 60minutter, uten store problemer (ikke at dette er superbra, men jeg er fornøyd!), men spinning blir fort veldig slitsom for meg.

Gudd løkk!

Lenke til kommentar

Om man skal bytte ut brød og slikt med knekkebrød, hva slags pålegg anbefaler dere da?

Går det greit med vanlig pålegg som servelat, ost osv? Og si at man spiser 2-4 brødskiver per måltid, skal man da spise så mange knekkebrød at man blir mett?

Og hvordan er det med nøtter? Etter hva jeg har forstått så er det visse nøtter som er bra. Cashewnøtter og peanøtter, det er vel nøtter med "dårlig" fett?

Lenke til kommentar
Om man skal bytte ut brød og slikt med knekkebrød, hva slags pålegg anbefaler dere da?

Går det greit med vanlig pålegg som servelat, ost osv? Og si at man spiser 2-4 brødskiver per måltid, skal man da spise så mange knekkebrød at man blir mett?

Og hvordan er det med nøtter? Etter hva jeg har forstått så er det visse nøtter som er bra. Cashewnøtter og peanøtter, det er vel nøtter med "dårlig" fett?

9164874[/snapback]

Kosthold er 80-90% av kunsten å gå ned i vekt. Selv de minste forandringer kan ha MYE å si. Man kan i teorien slanke seg bare ved å spise rett og være normal aktiv (uten noe spesiell trening).

MEN trening hjelper selvsagt på for å fremskynde prosessen. + At alle mennesker trenger trening. Uten unntak

Lenke til kommentar

Jeg har notert tipsene i denne tråden. Er i samme situasjon, 112kg (1,80). Jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt. Mitt første mål er 100kg. Neste er 90kg. Det kommer til å bli tøft å kutte ut snop og brus :cry:

Jeg har trent en stund med ergometersykkel, men skal nå begynne med styrketrening. Og med en kosthold forandring håper jeg jeg når målene mine :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Det er et velkjent faktum at det å spise ofte øker forbrenningen.

8571707[/snapback]

Nei det er ikke et velkjent faktum det er en velkjent myte. Og det er stor forskjell.

8571988[/snapback]

Det vil jeg gjerne se noen kilder til, da alle de personlige trenerne jeg har hatt gjennom tidene(som tross alt er utdannet for å lære slikt) har sagt det stikk motsatte.

Lenke til kommentar

Jeg var litt i samme situasjon som deg før (veide opp mot 116kg, 1.86 høy), og bestemte meg i fjor sommer for å teste noe nytt. Jeg gikk over til å spise ofte (hver time omtrent), men spiste lite om gangen. Et par druer, en bixit kjeks, en nektarin osv. Lunsj, middag spiste jeg som normalt.

Jeg kuttet ned på sukker, drakk ingen brus eller spiste snop i ukedagene. I helgene hadde jeg ofte en spisedag, da jeg spiste litt snop, chips, brus, mest for motivasjonene skyld. Etterhvert klarte jeg å kutte bort dette også. Det er merkelig, etter 2 dager uten sukker, merker du at suget forsvinner. Skremmende hvor avhengig man blir av sukker...

Uansett, jeg spiste omtrent akkurat like mye som før, og trente omtrent det samme, men jeg gikk ned til 101kg i løpet av noen uker/måneder. Og etter det har jeg stabilisert meg og lagt på denne vekten siden nyttår. Det er ikke så mye som skal til skal jeg si deg, bare pass litt bedre på hva du spiser, spis ofte, og vær i aktivitet en gang i blant :)

Lenke til kommentar
Det er et velkjent faktum at det å spise ofte øker forbrenningen.

8571707[/snapback]

Nei det er ikke et velkjent faktum det er en velkjent myte. Og det er stor forskjell.

8571988[/snapback]

Det vil jeg gjerne se noen kilder til, da alle de personlige trenerne jeg har hatt gjennom tidene(som tross alt er utdannet for å lære slikt) har sagt det stikk motsatte.

9172690[/snapback]

Da har du dessverre hatt noen dårlige personlige trenere. Det veldig mange såkalte "PT'er" som egentlig ikke sitter på så veldig mye kunnskap. Skal du ha en PT så sjekk nøye hvilken erfaring de har, og snakk med andre i ”bransjen”. Jeg vet om flere som har gått på NIH og blitt PT, men kunnskapsnivået er ikke høyt!! Den sertifiseringen betyr "bare" at du har klart prøvene dems. Men mange av de er dessverre helt på jordet, og de færreste sitter på gode kunnskaper om fysiologi og anatomi.

Men til sakens kjerne, les her: LINK

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har satt et mål om å gå ned med 20 kilo men jeg er lite motivert. Hvordan bør jeg trene for å gå ned i vekt uten hjelp av "medisiner" som proteinshake og tabletter?

Og en liten ting til mens jeg er i gang: De tablettene som øker forbrenningen, fungerer de?

8566763[/snapback]

Har siden 2. Januar gått ned ca 33 kg.

Første mnd gikk jeg ned 10 kg, mindre pr mnd etter dette.

Glem alt av piller og lettvinte løsninger, det viktigste er selvdisiplin.

Jeg syklet ca 40 min. pr dag på trimsykkel i 2 økter, sluttet med det i midten av April grunnet en sykdom som tok seg opp.

Jeg la også tildels kostholdet drastisk om, skiftet ut brødvarer og middager generelt ut med grønnsaker, frukt, og salat.

Når jeg spiser kjøtt er det skinke eller kylling med lavt kalori og karbohydratinnhold.

Spiste middag med poteter kun søndager og da gjerne fisk i en eller annen variant, 1 - toppen 2 brødskiver pr dag uten smør, og om morgenen. eller var det salatblandinger, med alskens ingredienser av grønt og jeg tok meg ( råd ) til alltid å bruke dressing som en spiss på smaken .

Godt..? nei, jeg vet om andre ting som er mye bedre, men hvis en skal ned i vekt er det ingen lettvinte veier.

Ved for mye trening kan du faktisk oppleve att du legger på deg, du bygger opp muskelmassen din.

Det har vært små utskeielser i helgene, men julekakene ligger i frysern ennå.

Glem alt av knekkebrød, og grovbrød disse legger du også på deg av, men du kan gjerne bytte ut finbrød med grovere brød.

Du kan også bruke mye agurk i salatblandingene, agurk er vanndrivende, dette erstatter du ved å drikke vann igjen.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...