Arntsen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hei! Skal ha nye front-lys til min Peugeot 307. Noen som har noen innvendinger for/imot angel eyes kontra xenon? Hva er mulig, ikke mulig. Bilen er en 2001 mod som ikke har tåkelys installert, så da må vel det også installeres?? Endret 8. mai 2007 av Arntsen Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) For alt utstyr som monteres på bil, som ikke blir levert orginalt, må godkjennes. Dette betyr da også lyktene. Xenon må du ha et høyderegulert sett, for å få godkjent Angeleyes kan du i teorien glemme å få godkjent.. (?) Om du finner kitt's med TûV eller CE, så har du vel kanskje mulighet, men SAE-DOT godkjenning hjelper nada på frontlykter. Jeg anbefaler OEM med klare sideblinkers (om disse er seperat på din bil) Men man kan jo ikke nekte for at hverken angeleyes eller xenon ser unektlig MYE bedre ut Spm er om det er verdt en mangellapp for i teknisk kontroll? Btw.Så har jeg hatt tre forskjellige angeleyes-lykter til min bil.. Endret 9. mai 2007 av Chri3tian Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Da får jeg bare sette på de gamle lyktene når jeg skal på visning. Det er bare hver 24.mnd. Men jeg lurer liksom litt på hvordan dette fungerer i praksis. Ærlig talt har jeg ikke sett angel eyes på biler annet enn på "show-off". Er det kun da det synes, eller vil jeg på en måte kunne "benytte" meg av de til daglig? Er det godt nok lys i de til å bruke på nattes tid, eller må man ha ekstra lys? Er så grønn på dette at det er flaut. Hvor kjøpte du lykta dine? Lenke til kommentar
maiar Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Angel eyes'ene lyser omtrent like bra som vanlig parklys, så hvis du bruker de alene når det er mørkt ser du ingen ting. Hvis du skal kjøre med de synlige må du ha f.eks spredere oxo. men det ser jo unektelig bra ut med bare ringene editet p.g.a missforståelse Endret 9. mai 2007 av maiar Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Bullshaijt Ringene lyser svakere en parklys.. Tenk deg ei diode som skal lyse opp en hel ring.. Jeg har koblet opp mine mot en bryter, slik at om politi skulle vise seg i horisonten, slår jeg de av. Og da kan jeg ôg bruke de akk av hovedlys/parklys/tåkelys. (Må det vel nevnes at mine var KNALL blå ) I mine erfaringer er det forskjellige måter å koble de.. Om bilen din lader 14,4 V må du for eks montere <insert navn> på ledningen, slik at ikke dioden blir overbelastet (tipper den ikke tåler mer en 12V) Men joda, behold orginallyktene, og hiv de på ved EU-kontroll, bare husk lysjustering først Endret 9. mai 2007 av Chri3tian Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Vil det si at dersom jeg bestiller angel eyes, har jeg de "vanlige" lyktene " inni, dvs at angeleyesa på en måte omkranser nær og fjern, right? Takk for alle svar... Sånt volt stæsj tar vi når jeg får dem. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 For alt utstyr som monteres på bil, som ikke blir levert orginalt, mågodkjennes. Dette betyr da også lyktene. Xenon må du ha et høyderegulert sett, for å få godkjent Angeleyes kan du i teorien glemme å få godkjent.. (?) Om du finner kitt's med TûV eller CE, så har du vel kanskje mulighet, men SAE-DOT godkjenning hjelper nada på frontlykter. Jeg anbefaler OEM med klare sideblinkers (om disse er seperat på din bil) Men man kan jo ikke nekte for at hverken angeleyes eller xenon ser unektlig MYE bedre ut Spm er om det er verdt en mangellapp for i teknisk kontroll? Btw.Så har jeg hatt tre forskjellige angeleyes-lykter til min bil.. 8570994[/snapback] Chri3tian: Når en uttaler seg om noe så bør man helst ha peiling hva en snakker om, folk kommer ikke hit for å bli servert grove faktafeil. TUV og CE har *ingenting* med billykter og gjøre og derfor blir du aldri å finne lykter som det står TUV eller CE på. Det er ECE og DOT godkjenningen som avgjør om en lykt er lovlig eller ikke, SAE/DOT godkjenning er sidestilt med ECE i Norge, i kjøretøyforskriften Kap. 28. Lys, lyssignal, refleks står det følgende. Lykter som er godkjent og merket etter SAE eller DOT standarder godtas dersom fargen er tilnærmet i samsvar med angivelse i direktiv/standarder som nevnt i § 28-1 nr. 2 og 3. Og en ting til, angel eyes er ikke ulovlig.... Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Uorginale angeleyes er ulovlig! Jeg har ingen problem med å rette meg etter deg, da du helt klart ligger noen lysår forran meg ang foreskrifter og lovverk. (JEG mener å huske at SAE/DOT godkjenning bare er vits, om dette gjelder BAKlykter..) Men men.. jeg gav bare råd ettersom jeg vet, dvs. det jeg har tillegnet meg som medlem i div bilforum samt praktisk læring.. Mulig regelverket har blitt endret, etter jeg red på den angeleyes-bølgen? Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Og orginale er å regne som de som er ECE godkjente? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Uorginale angeleyes er ulovlig! Mulig regelverket har blitt endret, etter jeg red på den angeleyes-bølgen? 8578507[/snapback] Uorginale angel eyes har aldri vært ulovlig, loverket sier ikke en døyt om hvordan et parklys skal se ut, kun hvordan det skal fungere. Så om parklysene er ovale, firkantige, en ring eller en stripe så har det ingenting å si så lenge lyktene er SAE/DOT/ECE godkjent, så det er ingen grunn til å frykte politiet. Men husk du har kun lov til å ha 2 parklys i front (en lykt regnes som en enhet så om du har 2 ringer i en lykt så teller det fremdeles kun som 1 parklys). Her har vi et ECE godkjent Hella lyktesett til BMW E36 med "angel eyes" (aka parklys) nei E36 kom ikke orginalt med "angel eyes" Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Har tegningen min rett, har jeg skjønt det nå? edit: Altså, i midten av "eyes'a" ? Endret 10. mai 2007 av Arntsen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Ja du har skjønt det riktig. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Angel-eyes er nono på alle ikkeBMW'er. Hadde gått for klarglass kastere og kanskje montert xenon. Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Hvis meg hvordan du mener da, selvom jeg er litt uenig med deg der.. MANGE andre biler en kebab-tralla som er passende med angel-eyes... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå