Gå til innhold

Hva trenger jeg for å se tv på pcen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger faktisk kun internett. Men kvaliteten er ikke helt den beste.

Men jeg tror du tenkte på live-tv. Da trenger du f.eks et tv-kort.

Spørsmålet er bare om du har tenkt å koble det til parabol, kabel-tv eller bruke vanlig tv-antenne.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323306

Jeg tror den ville klart jobben kanske bra. Det finnes nok andre som er billigere også. Men denne støtter også Media Center.

Du må først skaffe tv-kort, som f.eks den jeg linket til. Om du bruker kabel-tv med analoge porter, så tv-kortet må støtte analoge signaler. Ikke alle andre TV-kort gjør dette.

Det du må gjøre:

1. Bestille TV-Kort

2. Putte den i en ledig USB-port på maskinen

3. Installere programvare/drivere som medfølger på cd.

4. Koble til en kabel fra kabelmotaket på veggen til tv-kortet

5. Du må søke etter kanalene, så de blir lagt inn

6. Du kan nå se på tv, uten å bruke tv :thumbup:

Endret av snillekim
Lenke til kommentar

Bedre og bedre. Fordelen er at du da kan ha tv-kortet mer inni maskinen.

Men pass på da at kortet støtter din maskin. Det er forskjellige størrelser fra hver fabrikat. Og med USB-Tv-Kort kan du garantert også bruke på din neste pc, om du bytter senere. Jeg bruker selv en hp maskin, og i porten ligger fjernkontrollen. Derfor for mitt bruk, så er usb et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Digitalle bakkenettet kommer jo fra høsten av. Men analoge sendingene blir ikke stengt før neste år.

Hvordan mulighetene blir med tv-kort angående bakkenettet, er ennå litt uvist. Man kan ihvertfall ta inn NRK-kanalene. Men da må TV-kortet støtte MPEG4.

Hvordan mulighetene blir angående de andre kanalene, så har ntv sagt at de skal prøve å få til en løsning. Men når, det får tiden vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...