Mountain Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Skal ha munntlig engelsk framføring om en av statene i USA, har tenkt å ha California. Går selv i 9. klasse. Kan dere hjelpe meg å finne litt fakta og noen bilder, en liten framføring på 3 til 5 minutter Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg vet at det vanligvis er lite hyggelig å få dette slengt i trynet, men når du spør etter et emne som "California" må jeg nesten bare si ... w w w . j u s t f u c k i n g g o o g l e i t . c o m ! Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Haha, eg vet, men eg var litt i farten tiligere idag =) Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ei, hadde samme oppgaven som deg i fjor høst. Hadde om California. Er det noe konkret du skal fortelle om? Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Nei:P fortelle noen minutter om en stat i USA, og eg valgte California. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Saken skulle være nokså biff. http://en.wikipedia.org/wiki/California Lenke til kommentar
Madock Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Noen viktige punkter å ha med kan være: - Litt genrelle fakta (f.eks. når staten ble med i USA, populasjon, hovedstad, største by, guvernør osv). - Historie - Litt om økonomien, største eksporter og importer osv. - Geografiske fakta ( høyeste fjell, laveste punkt, areal osv). - Gjerne litt "rasefakta" altså hvor mange % hvite det er der, hvor mange % som er indianere osv, alt det der står på wikipedia. - Gjerne ha med noe om religion, hvor mange % av befolkningen som er kristne, jøder, muslimer osv. - Kan være smart hvis du mangler litt, å ha med kjente personer som kommer derifra. - Og sist men viktigst, ha med kilder !! Håper dette hjalp deg litt Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 herrigud, dette ekke et sted folk skal gjøre leksene dine.. du skal få hjelp og så løse problemet selv.. bare google det..geeze! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå