Pjaltwar Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei Her om dagen tokk jeg steget inn i "linux verden" og instalerte Ubuntu på en litt eldre stasjonær Alt gikk helt supert, og jeg var ganske fornøyd egentlig. men nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre med et problem. Jeg satt i den eksterne hardisken som jeg har en del saker på, men fant ut at jeg bare hadde lese rettigheter til den. Hva må jeg gjøre slik at jeg får skrive rettigheter osv..? Jeg er ganske grønn m/ linux og sånn som dere sikkert skjønner, så trenger det nesten inn med teskje På forhånd takk Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er nok fordi det er NTFS-filsystem. Søk etter NTFS i Legg til/fjern..., som ligger unner Programmer. Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hmm... jeg instalerte no greier (NTFS configuration tool) men kan ikke si det hjalp mye.. Jeg trykte enable write support.. Men når jeg ser på egenskaper/rettigheter på den, så står det at eier er "root"? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Må kanskje unmounte den (høyreklikk på ikonet på skriverbordet) og så putte den inn igjen? Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hmm.. Ja.. da kom det opp en feilmelding "cannot mount volume" og under "details" noe greier som den sier jeg kan prøve, som jeg roter meg nå, men som ikke går så veldig fremover.. Stoppa helt opp egentlig.. Fikk det til nå, takk for hjelpen Endret 8. mai 2007 av Pjaltwar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå