mowdy Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Halloen Eg har nettopp innstalert ubuntu 6.10 på en gammel pc. Vet noen om noen gode programmer? Trenger til film(dvd)musikk og det meste nesten Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Eg har nettopp innstalert vlc trodde det skulle kunne spille dvder men det gikk ikkje? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 vlc skal kunne spille av dvd'er. Brukte du sudo apt-get install vlc skal du ha fått med alt du trenger for å spille av dvd'er. Åpne vlc, gå på file ---> open disc Da finner vlc dvd-rommen din/du kan velge riktig dvd-rom hvis du har flere. Trykker du på ok etter å ha funnet dvd'en skal den spille av filmen helt fint. Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 brukte synaptic packet.... prøvde no : sudo apt-get install vlc men funker ikkje Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 trenger brenneprogramm og Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) aktiver ekstra pakkebrønner..vet du hvordan du gjør det? åpne synaptic->innstillinger->arkiv å aktiver restricted og multiverse EDIT: Brenneprogramm: Gnomebaker eller k3b Endret 8. mai 2007 av Marsan Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 kan bruke nero beta 3 for linux også.. http://gd.tuwien.ac.at/pc/Nero-en/software/NeroLINUX/ Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 funker daemon tools eller finst det noe lignende? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 funker daemon tools eller finst det noe lignende? 8566535[/snapback] http://ubuntu.wordpress.com/2005/10/24/nau...ount-iso-files/ Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 brukte synaptic packet....prøvde no : sudo apt-get install vlc men funker ikkje 8566422[/snapback] synaptic og apt-get/aptitude legger inn samme pakken, så du skal ha det. Hmmm... sikker på at det er riktig dvd-rom den leter i? VLC skal kunne spille av dvd'er, iso filer og egentlig det aller, aller meste uten å tulle mer med det. Du kan jo forsøke med quick open file og bare åpne dvd-romen din/høyreklikke på dvd-romen og velge "open with other application" og der velge vlc. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 funker daemon tools eller finst det noe lignende? 8566535[/snapback] Ja, det finnes flere alternativer. Et av dem er kiso Gå til installasjonsprogrammet å søk etter kiso. Som alt nevnt kan du også mounte ISO/image filer via terminalen hvis du foretrekker det. Siden Linux er helt nytt for deg vil jeg anbefale deg å installere Automatix, det er et program hvor du kan klikke på de programmer og kodecer som du trenger for å spille av mp3, dvd osv. Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) hallo igjen og hjelp igår fant eg ut at eg ikkje hadde innstalert skjermkort driver så eg innstallerte den eg fant synaptic.. men då gikk det gale når eg restarta no kommer eg ikkje innpå igen. Kommer kun innpå en terminal (konsole)..(tror eg skulle gått for den legasy driver for gammle skjermkort men det gjorde eg ikkje). vet noen ka eg må gjøre? og en ting til eg innstalerte banshee for å spille av musikken min men då kom det opp at eg ikkje hadde di codecene eg trengte? (skjermkorte er geforce 2 400mx) Endret 9. mai 2007 av mowdy Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Kvifor la du ikkje inn 7.04? Den har ein god del forbetringer, serleg på multimedia fronten, samenlikna med 6.06 Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det kommer som regel alltid noe stas på www.getdeb.net Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hva tror folk om cnr.com da? Kan jo bli interesant. Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ser ikke helt poenget, er det ikke bedre å bruke pakkesystemet da? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det kan du godt si, ser ikke det helt store poenget jeg heller, men har absolutt ikke noe imot tjenesten. Godt mulig at den kan nytte som et litt mer oversiktelig sted for programvare, spesielt for nye brukere. Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) For DVD så kan du bruke Totem Movie Player som er default player i Ubuntu 7.04 Feisty Fawn. Funker ihvertfall flott her Så jeg ville nok prøvd å få oppdatert til 7.04. Endret 10. mai 2007 av dim3 Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Eg likte linux ganske godt så eg innstallerte det på pcen min(dualbot med xp) innstallerte 7.04 og no funker alt bra! Takker for svar Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Vet noen om noen gode steder der eg kan lære om terminal? e ganske ny i linux så det e noe eg ikkje har peiling på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå