Gå til innhold

gode programmer til ubuntu?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vlc skal kunne spille av dvd'er. Brukte du sudo apt-get install vlc skal du ha fått med alt du trenger for å spille av dvd'er.

 

Åpne vlc, gå på file ---> open disc

 

Da finner vlc dvd-rommen din/du kan velge riktig dvd-rom hvis du har flere. Trykker du på ok etter å ha funnet dvd'en skal den spille av filmen helt fint.

Lenke til kommentar
brukte synaptic packet....

prøvde no : sudo apt-get install vlc

men funker ikkje

8566422[/snapback]

 

synaptic og apt-get/aptitude legger inn samme pakken, så du skal ha det. Hmmm... sikker på at det er riktig dvd-rom den leter i? VLC skal kunne spille av dvd'er, iso filer og egentlig det aller, aller meste uten å tulle mer med det. Du kan jo forsøke med quick open file og bare åpne dvd-romen din/høyreklikke på dvd-romen og velge "open with other application" og der velge vlc.

Lenke til kommentar
funker daemon tools eller finst det noe lignende?

8566535[/snapback]

Ja, det finnes flere alternativer. Et av dem er kiso :) Gå til installasjonsprogrammet å søk etter kiso. Som alt nevnt kan du også mounte ISO/image filer via terminalen hvis du foretrekker det.

 

Siden Linux er helt nytt for deg vil jeg anbefale deg å installere Automatix, det er et program hvor du kan klikke på de programmer og kodecer som du trenger for å spille av mp3, dvd osv.

Lenke til kommentar

hallo igjen og hjelp

 

igår fant eg ut at eg ikkje hadde innstalert skjermkort driver så eg innstallerte den eg fant synaptic..

men då gikk det gale når eg restarta no kommer eg ikkje innpå igen.

Kommer kun innpå en terminal (konsole)..(tror eg skulle gått for den legasy driver for gammle skjermkort men det gjorde eg ikkje).

vet noen ka eg må gjøre?

 

og en ting til eg innstalerte banshee for å spille av musikken min men då kom det opp at eg ikkje hadde di codecene eg trengte?

 

(skjermkorte er geforce 2 400mx)

Endret av mowdy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...