Winged Monkey Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Regner med det er en del folk med mer enn gjennomsnittlig erfaring med webhoteller her som kanskje kan hjelpe meg. Vel, i dag så skjedde det noe ytterst pussig med mine to sider hostet hos domeneshop.no. Ingen av sidene vil laste og gir denne 403-feilmeldingen etter 15-20 sekunder: Forbidden You don't have permission to access / on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Wtf? Det som gjør at jeg tror hacking kan være en mulig forklaring, er at det går fint å pinge begge domenene, men jeg får feilmelding om feil passord når jeg prøver å logge meg inn via FTP. På den andre siden, er det litt pussig at begge nettsidene mine skulle ha blitt hacket. Har selvfølgelig sendt URGENT ASAP ZULU epost til [email protected], men tenkte jeg skulle høre her om noen har hatt lignende erfaringer og evt. kan ha en forklaring på hva som foregår her... Lenke til kommentar
nets Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Du er tydelighvis sperret ute fra dit eget webhotell. Enten er det noen som har tatt over kontoen din ja, eller så er det en teknisk feil fra dems side. Du kan trøste deg med at hvis de er en seriøs aktør så har de en backup fra gårsdagen eller forrige uke så du kan gjenoprette websiden din Endret 8. mai 2007 av Nets Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Du er tydelighvis sperret ute fra dit eget webhotell. Enten er det noen som har tatt over kontoen din ja, eller så er det en teknisk feil fra dems side. Får håpe på det siste. Har et par konkurrenter som sikkert kunne finne på å gjøre en del ytterst ubehagelige ting om de sikret seg FTP-tilgang.. Du kan trøste deg med at hvis de er en seriøs aktør så har de en backup fra gårsdagen eller forrige uke så du kan gjenoprette websiden din 8566302[/snapback] Er rimelig sikker på at de kjører backup ofte ja. Er defacing jeg er mest redd for... Lenke til kommentar
nets Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Men siden det ikke har skjedd noe enda vel? Så da får vel webhosten din fiksa opp i det i løpet av dagen siden du har sendt mail nå. Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Men siden det ikke har skjedd noe enda vel? Så da får vel webhosten din fiksa opp i det i løpet av dagen siden du har sendt mail nå. 8566392[/snapback] Har heldigvis ikke skjedd noe ennå, men pussig nok så timer siden ut istedenfor å gi en 403 feilmelding nå. Pinging går fortsatt greit, og FTP-passordet funker fortsatt ikke. Heller kanskje mot en teknisk feil fra domeneshops side nå. Vet pga. tidligere problemer at begge sidene er hostet på samme serveren, eller i samme server-segment.. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hos min webhost, så er det slik at viss jeg skriver passordet mitt feil for mange ganger, blir jeg ipbannet fra webserveren som hosten min ligger på. Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Oppdatering: Viste seg at det var noe kluss med en filserver til domeneshop som skapte problemet. Hvorfor problemet skapte 403-feilmeldinger istedenfor 404, og hvorfor det gikk an å pinge domenet skal jeg ikke ha uttalt meg om skjønt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå