eivindhg Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Har bestilt meg ny bærbar PC som er på vei i posten nå, og driver og planlegger hva jeg skal installere av programmer til forskjellig bruk, og hvilke programmer som allerede ligger i Vista som jeg skal bruke. Derfor lurte jeg på hva de forskjellige bruker som hovedprogram til disse tingene, det jeg har planer om å bruke står i klamme: Internettleser: (Mozilla Firefox) Tekstbehandler: (Microsoft Office 2007) Nedlasting: (uTorrent, Limewire) Lydavspilling: (Winamp evt. WMP 11 hvis det holder mål?) Filmavspilling: (WMP 11 eller Media Player Classic?) Codec: (Uvisst??) Chat: (Windows Live Messenger) Virus: (NOD32) Cleaner: (CCleaner eller holder det som er innebygd i Vista) Ad-Aware: (Følger med Vista, bra nok?) Brenne: (Ahead Nero) Filbehandlere: (WinRAR + Daemon Tools) Bilderedigering: (Adobe Photoshop CS3) Filmredigering: (Adobe Premiere 2) Lydredigering: (Adobe Audition) Hvis dere gidder kan dere jo bare fylle ut en lignende liste, interessant å se hvilke programmer folk bruker i de forskjellige kategoriene... Endret 8. mai 2007 av eivindhg Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hei! Som codec anbefaler jeg Codec Pack All in 1 som lar deg spille alle filformater med WMP11. Har brukt denne de siste tre ukene, og er topp fornøyd. - Erik Cu Endret 8. mai 2007 av HardwareGuru Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Internettleser: Opera Tekstbehandler: Microsoft Office 2007 Nedlasting: uTorrent, Limewire Lydavspilling: Winamp Filmavspilling: WMP11 og Media Portal Codec: ffdshow Chat: Windows Live Messenger Virus: NOD32 Cleaner: CCleaner Ad-Aware: Windows Defender (det som følger med Vista) Brenne: Ahead Nero 7 Filbehandlere: WinRAR og Alcohol 120% Bilderedigering: Adobe Photoshop CS2 Disse programmene bruker jeg, og alle funker 100% =) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Internettleser: IE7 Tekstbehandler: Wordpad Nedlasting: uTorrent, Limewire Lydavspilling: Winamp, WMP 11 Filmavspilling: WMP 11 Chat: Windows Live Messenger Virus: Norman VC Cleaner: Vista's egen. Ad-Aware: Windows Defender Brenne: Nwero 7 Filbehandlere: WinRAR og Daemon Tools Bilderedigering: Paint Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Internettleser: (Mozilla Firefox) - Enig Tekstbehandler: (Microsoft Office 2007) - enig Nedlasting: (uTorrent, Limewire). Bruker FlashGet til Torrent. Lydavspilling: (Winamp evt. WMP 11 hvis det holder mål?) - WMP 11 duger. Men vurderer en mediaspiller til, så jeg får spilt av .OGG og noen andre filtyper WMP ikke greier. Noen forslag? Filmavspilling: (WMP 11 eller Media Player Classic?) Codec: (Uvisst??) Chat: (Windows Live Messenger) - Bruker Skype, utrolig bra program. Ringer gratis til alle norske hjemmetelefoner med pro-versjonen Virus: (NOD32) - Bruker selv NOD32 2.73.32. Det beste virusprg etter min mening. Cleaner: (CCleaner eller holder det som er innebygd i Vista) Bra, men jeg syns SuperCleaner er hakket bedre. Men den koster litt da. Ad-Aware: (Følger med Vista, bra nok?) - Windows defender gjør nytten, ingen vits i å innstallere enda et spyware-prg. Brenne: (Ahead Nero) - Har sluttet å bruke Nero. Det er altfor stort og tungt program og jeg bruker ikke en brøkdel av mulighetene som fins der. Nero legger også inn en ressurskrevende indekseringstjeneste, som kommer i tillegg til den som allerede er i Vista. Denne er umulig å få skrudd av (jeg har hvert fall ikke greid det). Isteden bruker jeg Cheetah DVDBurner. Kjempebra brenneprogram som gjør det den skal, og ikke noe mer. Filbehandlere: (WinRAR + Daemon Tools). WinRar er et must. Kjempebra program. Bilderedigering: (Adobe Photoshop CS3). Bruker SC2, men CS3 er sikkert litt bedre siden det er nyeste versjon. Filmredigering: (Adobe Premiere 2) Lydredigering: (Adobe Audition). Sony SoundForge 9 I tillegg bruker jeg TuneUp Utilities. Et Tweak/Systemehandlingsprogram som akkurat har kommet i en ny versjon beregnet for Vista. Veldig bra, anbefales! Bruker også Everest 4 - systeminfo. Det forteller deg absolutt alt du trenger å vite om maskinvare og programvare på maskinen. Endret 11. mai 2007 av pmarius Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Internettleser: Mozilla Firefox Tekstbehandler: Microsoft Office 2007 Nedlasting: Azureus 3.0 Lydavspilling: WMP 11 Filmavspilling: WMP 11 Codec: FFDshow MPEG-4 og Quicktime alternative Chat: Windows Live Messenger Virus: AVG Free Cleaner: CCleaner Ad-Aware: Windows Defender som følger med og Spybot S&D Brenne: Ahead Nero Filbehandlere: WinRAR + Daemon Tools Bilderedigering: Adobe Photoshop CS3 Lydredigering: CuBase SX2 Har ikke støtt på noe problem med noen av programmene Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 nternettleser: Mozilla Firefox Tekstbehandler: Microsoft Office 2007 Nedlasting: uTorrent, eMule Lydavspilling: MediaMonkey Filmavspilling: kun WMP 11 foreløpig Codec: Codec Pack All in 1 Chat: Trillian Virus: AVG Cleaner: Ingen enda Ad-Aware: ingen enda Brenne: ingen enda Filbehandlere: WinRAR Bilderedigering: (Adobe Photoshop CS3) Filmredigering: driver ikke med sånt Lydredigering: driver ikke så mye med dette heller... Ikke så mye programmer enda, siden jeg installerte Vista for 2 dager siden....men det kommer nok mer... Pantera Lenke til kommentar
shabador Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Internettleser: Opera Tekstbehandler: OpenOffice Nedlasting: uTorrent v1.7, Bearshare v5 Lydavspilling: MediaMonkey v3 (alpha) Filmavspilling: Zoomplayer Pro Codec: FFDShow, DScaler, Quicktime/Realtime-Alternative Chat: Pidgin Virus: AVG Free Cleaner: CCLeaner Ad-Aware: Spyware Terminator Brenne: DeepBurner Filbehandlere: xplorer2, 7zip, Daemon Tools, KillCopy Bilderedigering: Adobe Photoshop CS3 Endret 11. mai 2007 av shabador Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Dette brukar eg på min PC med Vista Ultimate x64: Nettlesar: Internet Explorer 7.0 Tekstbehandling: Office 2003 Nedlasting: N/A Lydavspeling: Windows Media Player 11 Filmavspeling: Windows Media Player 11 / Windows Media Center Kodek: Vista Codec Package + Vista Codec x64 Components Kommunikasjon: Windows Live Messenger, Skype og Teamspeak Antivirus: NOD32 Reinseprogram: Windows Defender Brenne: N/A (brukar den innebygde brenninga i Vista) Filbehandling: Windows Utforsker Bilderedigering: Paint Filmredigering: N/A Lydredigering: N/A Eg har ikkje opplevd nokon nemneverdige problem med nokon av dei programma eg har ført opp her. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det som imponerer meg er at såpass mange lister opp at de bruker Photoshop CS3 som så vidt jeg vet koster omtrent 10.000 kroner.... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jepp Endret 11. mai 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det som imponerer meg er at såpass mange lister opp at de bruker Photoshop CS3 som så vidt jeg vet koster omtrent 10.000 kroner.... 8592498[/snapback] Man har god råd vettu... Men ikke jeg da...har bare "råd" til CS2-versjonen, jeg.... Pantera Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Disse programma bruker eg med min 32bit ultimate Nettlesar: Maxthon ( ww.w.maxthon.com) (er nesten som Internet Explorer 7.0, bruker ie7 motorn) Tekstbehandling: Office 2003 Nedlasting: Newsleecher Lydavspeling: Winamp 5 Filmavspeling: Mediaplayer Classic Kodek: Har brukt K-Lite megacodec, skal prøve ut andre. Kommunikasjon: Windows Live Messenger, Skype og Ventrilo Antivirus: NOD32 Reinseprogram: Windows Defender Brenne: Ingen, har brukt Nero på ein anna pc, må finne meg eit prog. Filbehandling: Windows Utforsker Bilderedigering: Paint / ACDsee 9 Filmredigering: N/A Lydredigering: N/A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå