Gå til innhold

Marmaris eller Alanya?

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompiss (begge 18 år) har vært på ferie ilag i flere år på rad nå, både i Sverige og Norge, men har i år tenkt å få en skikkeli reise til noe varmere og mer eksotisk strøk for 1 uke.

Vi har da med hjelp av min iverige sydengale mor, fått peilet oss inn på Tyrkia og funnet et par bra tilbud vi har tenkt til å kjøre på.

Men trenger litt hjelp fra noen som kanskje har litt erfaring, og har kanskje vært dær fra før av, med hvilken ut av disse plassene vi skal velge.

Budsjett 8000 kr

Marmaris

Armar Hotell 4 stjerners

Hjemmeside

Pris fra Tromsø t/r med mat og alt ink. 5240 kr.

Reisen går da 16 Juni, må ta 4-5 dager uke fri fra skolen, men er ingen ting som skjer siste uka, og ekke så stress med fravær siden jeg har skaffet meg lærlingeplass allerede.

Alanya

Haicybay leiligheter

Pris fra Tromsø t/r med mat og alt ink. 5395 kr.

Reisen går da 5 August slipper å ta fri da, men ser ut som det er et litt dårligere hotell enn det som var i Marmaris.

Men jeg lurer da på hva tror dere blir best for 2 unge ungdommer, som har lyst å oppleve ting der nede, gjøre masse forskjellige aktiviteter oppleve hva omgivelsene har å tilby?

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært i Marmaris som attenåring og det kan absolutt anbefales. Har ikke vært i Alanya selv, så hvilke av de to stedene som er best kan jeg ikke uttale meg om. Alanya er etter hva jeg vet et større sted enn Marmaris, og jeg syntes det var stort nok i Marmaris. I Marmaris er det en god del aktiviteter man kan finne på, for eksempel finnes det mange båter man kan ta til litt finere strender for stranda i selve Marmaris er ok, men det finnes også mange bedre i nærheten. Det finnes en del vannaktiviteter, typisk vannski og slikt. Utelivet i Marmaris er kjempebra, i den smale gata Bar Street er ligger utestedene tett. Disse utestedene er faktisk også _ute_steder bokstavlig, de er også større enn alt annet jeg har sett.

Men, hvorfor vil dere bo på all-inclusive? Det kan sikkert høres greit ut med all mat inkludert, men tro meg, dere vil ikke spare penger, og dere vil også gå glipp av de mange restaurantene som serverer mer spennende mat enn det dere får på hotellet. Dere er også mer fleksible velger dere uten i forhold til når dere vil spise, da vi var der spiste vi middag mellom alt fra klokka 16 til 23...

Til slutt en liten advarsel. Tyrkerne som jobber i byen blir man fort lei av, det står nemlig innkastere overalt som vil ha dere til å kjøpe noe i akkurat deres butikk, restaurant, utested osv. På det verste skal de hilse på deg og vil ikke gi slipp på deg før du kjøper noe...

Lenke til kommentar

Prisene er for en nordmann veldig gode, men Marmaris er nok ikke det billigste stedet du kan finne. Stedet er tross alt det stedet i Tyrkia de litt mer velstående innfødte ferierer, se bare på den store havna i byen. Men det er fremdeles billig der altså, men man _må_ prute skal man kjøpe varer på basar etc. Jeg fikk for eksempel tilbud om en fake LaCoste genser til 100 ytl (1 ytl = 4 nok), men etter mye om og men fikk jeg kjøpt den for 20 ytl... Kvaliteten er vel sånn helt ok til fake å være. For eksempel har D&G-skjorta jeg kjøpte en del løse tråder og sånt, men trykket holder seg ganske bra.

Lenke til kommentar

Sounds nice:D

Gleder meg, tror vi tar turen til Alanya.

Kompissen min har lyst til å få med seg de siste dagene på skolen.

Sjekka pris på pass idag.. Må si jeg ble ganske overasket over hvor mye DEN NORSKE STAT klarer å få ut av oss nordmenn bare for at vi skal kunne få oss en ferie!

Er skandale å betale 1000 kr for et pass!

Lenke til kommentar
Sounds nice:D

Gleder meg, tror vi tar turen til Alanya.

Kompissen min har lyst til å få med seg de siste dagene på skolen.

Sjekka pris på pass idag.. Må si jeg ble ganske overasket over hvor mye DEN NORSKE STAT klarer å få ut av oss nordmenn bare for at vi skal kunne få oss en ferie!

Er skandale å betale 1000 kr for et pass!

8586000[/snapback]

Du er klar over at jeg snakket om Marmaris, sant? :p

God tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...