Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst mellom to hus.

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå skal jeg fløtte fra hjemme, ikke spesielt langt, bare rett over veggen. Ca 30-40 meter tenker jeg. Tenkte jeg skulle sende internett trådløst. Men hva trenger jeg ?

Er det nok med et trådløst aksesspunkt som står inne?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved 30-40 meter burde det holde med en retningsbestemt antenne.

Men husk, du får det du betaler for! Så skal du være sikker så legg litt penger i både ekstra antenne og AP (Den trådløse ruteren).

Lenke til kommentar

No.1 Ikke alle AP er trådløs routere^^

No.2 Hvilken type vegg/gulv sa du det var? Kan bli et problem hvis det er betong eller tykt tre etc.

Edit: Så leste jeg topic'en også... Trådløs kan jo være en ide, men hvis du har mulighet så vil det i mange tilfeller være å anbefale å grave ned kabler mellom husene.

Endret av vegins
Lenke til kommentar
No.1 Ikke alle AP er trådløs routere^^

No.2 Hvilken type vegg/gulv sa du det var? Kan bli et problem hvis det er betong eller tykt tre etc.

Edit: Så leste jeg topic'en også... Trådløs kan jo være en ide, men hvis du har mulighet så vil det i mange tilfeller være å anbefale å grave ned kabler mellom husene.

8566517[/snapback]

Er det nok med bare trådløst nettverkskort i det huset som skal ta imot singnalene?

Lenke til kommentar

Er det snakk om 30-40 meter skulle du ikke trenge eksterne antenner. Bare sett hver router på korresponderende vegger og se om du får noe WDS bro oppe å gå. Funker det ikke må du ha eksterne antenner. Men som det stod i den andre tråden hadde en bruker klart 100 meter med orginale antenner så du skulle vel klare deg med de orginale på den avstanden du snakker om.

Lenke til kommentar
Er det snakk om 30-40 meter skulle du ikke trenge eksterne antenner. Bare sett hver router på korresponderende vegger og se om du får noe WDS bro oppe å gå. Funker det ikke må du ha eksterne antenner. Men som det stod i den andre tråden hadde en bruker klart 100 meter med orginale antenner så du skulle vel klare deg med de orginale på den avstanden du snakker om.

8569955[/snapback]

Men er det nok med trådløst nettverkskort i pc'n i det huset som skal ta imot signale?

Lenke til kommentar

Det vil jeg tro skal gå greit.

Du burde prøve en preN ruter, de har bedre kapasitet og kan sende fra lengre avstander.. Denne er litt dyr, men med best kapasitet og rekkevidde for privatmarkedet per dags dato.. Du kan få litt bedre rekkevidde med et klientkort med preN..

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Vel..

Den jeg foreslo i forrige innlegg har best rekkevidde!

Det ser ikke ut som at så veldig mange som har wds, iallefall ikke n rutere. Men du kan få det ved å installere 3.parts software på ruteren som vil fungere på de fleste rutere. Men det er best å gå etter anbefalingene til firmware levrandør..

Kan forresten også justere sendestyrke med dd-wrt..

http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

(sjekk også ram/minne og cpu..)

Her er link til linksys n ruter, sjekk testen på avstander.. Denne er iallefall supported av dd.wrt..

http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_...outere/35244/11

Prøv først å bruke kun trådløst kort på bærbar, deretter kan du vurdere om du vil kjøpe n klientkort eller en ruter til som takler wds.. Repeater er det samme? Noen som er sikker på det?

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...