eab Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 verktøykasse, reservehjul, jekk osv veier en god del, samt noen kilo olje og noen kg i spylervæske Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 -En liter hydraulikkolje (Citroën) 8566182[/snapback] Ellers har jeg førstehjelpsveske (selvsagt) To refleksvester FotballskoB illetthefte til den lokale bomstasjonen jeg passerer på vei til jobb Noe småmynt og en hundrelapp i hanskerommet (vet aldri! Har hatt bruk for den to ganger ...) Verktøyskrin (dette er innebygd i bilen ) 10-12 forskjellige CD-plater Penn Ei ekstra H1-pære om ene frontlykta skulle dette ut Et par flatsikringer liggende i hanskerommet. Tja, det skulle vel dekke det meste tror jeg ... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Førstehjelpsveske Hjulkryss 400A Hjelpestarter /m luftkompressor, lys og 12v uttak Slepetau Spade 1L Motorolje 1L Vann Masse filler Fullt utstyrt vertøyskasse Luftrykkmåler og mønserdybdemåler. 2x Lommelykt Tyggis (nei liker ikke tyggis) Kanel Refleksvest (godkjent) Penn Reserve pære pakken til Phillips Poldress og støvler 12V vannkoker Forsvarets Drytech (nok til 5 dager) Tror det var alt Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Av "normale ting med nytteverdi som oftest brukes i hjemmet" har jeg alltid med: - CDer med musikk - Mynter - Våtservietter - Solbriller - Paraply Nyttig tilbehør til bilen: - Reservehjul - Refleksvest - Lommelykt - Sveitsisk armékniv (aka Macgyver) - Verktøysett for akutte reparasjoner - De gamle drivremmene til dynamo og vannpumpe (man vet aldri...) Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ingen som har nevnt noe jeg syntes nesten burde vært påbudt å ha med seg til enhver tid... Dekkskum! (og da mener jeg selvfølgelig ikke en type gummifornyer ) Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har alltid i bilen: -Gul-vest -Startkabler -"stutt-stjerne-jern" (kort stjernetrekker) -skiftenøkkel -Multimeter -Isolasjonstape -En god håndfull flatsikringer -AGU sikringer -1 sett H4 pærer -Varseltrekant,jekk,hjulkryss -Førstehjelpskit -Statoilkopp -Cd mappe -Dashboard spunge (rens) - 0,5 liter spylervæske - 1 liter olje. Og masse godt humør Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Følgende ligger i bilen min i skrivende stund: vognkort/servicehefte/skademelding/instruksjonsbok, pusseskinn, 2 vaskepoletter, fjernkontroll til cd-spiller, kulepenn, a4 ark, varseltrekant og dekkskum (alle dekkfolks verste mareritt). i askebegeret ligger det en kvittering og en pinbolt som skal stå fra manifold og ned til frontrøret på venstre side. Ikke noe reservehjul, ingen jekk og ikke noe hjulkryss. Endret 9. mai 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Rebel-Rider, kanel? O_o 8573118[/snapback] Liker rømmegrøt Neida, det er hvist det skulle bli lekasje i radiatoren så er en dæsj kanel kjekt å ha, tetter på et øyeblikk om ikke hullet er for stort. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Ting man "MÅ" ha: Reservehjul (med riktig lufttrykk og hjulmuttere som passer!!) Pipesett, og helst også et fastnøkkelsett. Mengden verktøy kan tilpasses i forhold til hvor mye det er mulig å fikse langs veien. Gammel bil=mye verktøy, ny bil= mindre verktøy. Startkabler (med METALLklemmer og tykke nok ledninger til at de kan starte bilen din med HELT dødt batteri) Slepetau med tilhørende metallring som kan henges på tilhengerfestet hvis man har det. Jekk Varseltrtekant og refleksvest (påbudt) Ekstra lyspærer, ihvertfall til frontlysene. Ekstra sikringer (inkludert hovedsikring til lading) Ting som er lurt å ha: Spylervæske Olje (minst 1 liter) Kjølevæske, ihvertfall hvis man skal langt og/eller har mistanke om at det lekker. Dopapir Noe å skrive med og på 50 kroner til "nødbompenger" hvis det skulle bli nødvendig Om vinteren bør man også ha: Startgass Et varmt teppe Låsolje Hansker Endret 9. mai 2007 av larschroe Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Har vel stort sett med meg mye av det samme som andre har: Resevehjul Jekk Diverse verktøy som skrujer, sekskantsett, skiftenøkler osv. Lommelykt 2xisskraper Leatherman multiverktøy Startkabler Slepetau Førstehjelpsskrin Diverse kluter og filler Endel lyspærer og sikringer Diverse skruer/muttre Litt motorolje/bremsevæske/kjølevæske OG noe som jeg ikke kan se at folk har nevnt enda, nemlig en kartbok over Norge. Kan være kjekt å ha. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ser ikke vitsen med "nødbompenger", da alle stasjoner som er bemanna OG ikke-bemanna godtar kort, alle som en. Men men, det ER kjekt å ha med seg ekstra penger da. Ting jeg har med meg: - Tektyl - Tørkerull - Stekespade (veldig kjekk når man er ute med venner og griller en plass) - Vaffeljern - Lakkstift - Verktøykasse/skrallesett - Lommelykt - Leatherman - Orginalt, 24 år gammelt førstehjelpsett (Dog smått oppgradert.. Hmm, plastrene trengs å skiftes ut, de har ikke lim lenger) - Filler (til å tørke ting med) - Tripod til kameraet - Reservehjul, jekk, varseltrekant Da kommer jeg ikke på mer.. Har sendt bort bilen for rustsveising så fåkke sjekka heller.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Vel, det kommer litt an på bomstasjonen. Bomstasjonen "min" er en pitteliten Mikke Mus-bomstasjon som er privateid, og jeg har aldri verken sett eller hørt om at det er mulig å dra kortet der. Og tenk om det skulle inntreffe det uhell at man har glemt pengboken. Senest i går benyttet jeg meg av "nødpengene" når jeg var på bensinstasjonen Lenke til kommentar
askare Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ser en person som har nevnt det, men på vinteren har jeg alltid med spade, varmedress og sovepose. Varmedressen, fikk jeg bruk for en vinternatt min gamle 81-modell Golf streiket. 32 minus var det den natta. Tok ikke mere enn 20 sekunder etter at bilen stoppet, at vinduene var nediset. Var utsatt for en trafikkulykke for noen år siden, og mens jeg lå på asfalten og ventet på ambulanse, så kom det ei dame med en sovepose og bretta rundt meg. DEN VAR GOD DEN. Så etter denne episoden, så har jeg alltid en pose med meg. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg brukte faktiskt å ha med dette på vintern, glemt å nevne. Skal du opp på fjellet er dette viktig: -Hjulkjetting! Det kan være lurt å justere og prøve å sette de på dine egene vinterhjul får du begiver deg på turen, dette er ikke alltid like lett første gangen, kjipt å knote med snø og metall når det kanskje er minus 25 grader og bekmørkt første gangen! Har du på kjetting så kommer du deg likeflott framover på isete veier som en 4WD-bil selvom du har FWD -Spade, du får tak i slike feltspader som er lagd av alu og plast. Tar ikke stor plass. setter du deg fast i en vegsulder eller en liten bakke så kan dette være redningen, spade og litt greiner du finner i skauen. -Fleece-pledd haddde jeg liggende baki bilen min.. I tilfelle noe skjer -Ha alltid med deg vinterjakke selvom du ikke har planlagt å stoppe noe sted, hva om motoren streiker eller du drar av veien og du blir frysende ihjel..? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Billetthefte til den lokale bomstasjonen jeg passerer på vei til jobb Hvilken bomstasjon er det man bruker billetter i da, og attpåtil kjøper billetthefte på forhånd?? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Tussentunellen mellom Fræna og Molde Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Ingen som har nevnt noe jeg syntes nesten burde vært påbudt å ha med seg til enhver tid... Dekkskum! (og da mener jeg selvfølgelig ikke en type gummifornyer ) 8570981[/snapback] Enig! Hadde bruk for den senest i dag... Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Cola bokser er skummelt både om sommern og vintern...kan fryse istykker, eller sprekke(!) i varmen faktisk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå