Gå til innhold

Creative X-mod gir surround? (z 5500)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et eksternt lydkort av typen Creative X-mod.

Har tenkt å kjøpe meg Logitech z-5500 surround settet.

Det jeg lurer på er: Når jeg kobler til x-modden til min laptop, hvordan skal jeg koble dette vider på z 5500 for å få surround?

Har alltid trodd at minijack ikke kan brukes til surround og X-modden har kun minijack utgan. Kan jeg få utnyttet surround, eller må jeg ta til takke med stereo? (forslag til hvordan jeg kan koble dette sammen, kabler o.s.v)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Har et eksternt lydkort av typen Creative X-mod.

Har tenkt å kjøpe meg Logitech z-5500 surround settet.

Det jeg lurer på er: Når jeg kobler til x-modden til min laptop, hvordan skal jeg koble dette vider på z 5500 for å få surround?

Har alltid trodd at minijack ikke kan brukes til surround og X-modden har kun minijack utgan. Kan jeg få utnyttet surround, eller må jeg ta til takke med stereo? (forslag til hvordan jeg kan koble dette sammen, kabler o.s.v)

Takk

8565502[/snapback]

Det blir ikke ekte 5.1 surround av signalet fra minijacken på X-modden din uansett hvor mange høyttalere du har, menX-mod kan simulere surround i et sett stereohøyttalere. Du trenger ikke (kan ikke utnytte) z5500 via X-mod. z5500 har 3xminijack inn (2+2+2 kanaler = 5+1 kanal)

For å få ordentlig surround må du ha et eksternt lydkort (USB) som sender 5.1-signaler videre enten via mange minijacker, optisk link eller noe annet spennende. For å bruke z5500 må du ha et eksternt lydkort med innebygget dekoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...