Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkohol og tabletter = fyfy! Uten unntak?

Too Tall

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ja ,det er bare å lese overskriften ;)

Synes jeg så på Brainiac på Discovery channel her en gang at den beste medisinen mot bakrus var et tort glass vann og to smertestillende før man går og legger seg, den samme dagen man har drukket?

Dette bryter jo litt tommelfingerregelen, eller? Kanskje det ikke er farlig etter at man har drukket?

Noen som vet noe? Kanskje alternative metoder mot bakrus og hodepine?

Takk for svar

Endret av Too Tall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ofte alkoholinntak samtidig med tablettspising er direkte farlig i seg selv, men det kan bli farlig dersom medisinen du bruker mister effekt av alkoholen. Er du for eksempel på en antibiotikakur på grunn av en infeksjon vil medisinene miste sin effekt meget raskt med alkohol. Da kan jo infeksjonen bli værre, og ting kan bli farlige.

Lenke til kommentar

De skal egentlig ikke gjøre det, men noen politifolk vi møtte på anbefalte Zytrec for å få bort bakrusen. Allergitabletter er reseptbelagt, men du får kjøpt tabletter uten resept som nødpakker på apoteket. De er selvsagt dyre. nesten en 100-lapp for ett brett.

Den første jeg hørte dette gjennom var fysikklæreren min, så jeg stoler på Aetas over her. Kan bekrefte at det fungerer som bare det... En tablett sånn 7-8 timer før du begynner å drikke og en før du legger deg.

Lenke til kommentar

Myten om at antibiotikakuren slutter å fungere, minsker effekten dersom man drikker, er bare en myte. Bekreftet av legen min. Selvfølgelig så finnes det unntak, man kan jo ha lettere for å spy når man drikker store mengder alkohol:P

Ordinære smertestillende, Paracet, Ibux og lingende er også ufarlig å ta når du drikker. Men, alt med måte selvfølgelig, men skal vel ikke hive innpå brett på brett heller.

Ellers så er det en fin tommelfingerregel å lese pakningsvedlegget, eventuelt høre med apoteket eller legen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...