DementedAlbino Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har til nå brukt overnevnt program til å lage mp3 filer men lurer nå på om der er noen program som vil være bedre til dette eller om der er noe jeg kan endre på i musicmatch som vil gi bedre lyd kvalitet.Bruker musicmatch 7.5 Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Med å "lage mp3'er" så mener du å gjøre om fra wav til mp3? I så fall tror jeg du bør prøve Lame Encoderen. Ikke helt sikker hvor du finner den. Men google hjelper deg nok. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Du kan sette den til å recorde på 320Kbs. Dramatisk forbedring fra 128. Bortsett fra det er det ikke så mye. Når du først har en post vil jeg legge til et spm. Er det noen forkjell på hvilken mp3 codex man bruker? Merker man forskjell i 320, og er det noe som slår mp320 bortsett fra waw? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Personlig har jeg gått lei av MusicMatch. Det har et overfladisk GUI, og du kan ikke forandre på så veldig mye, ihvertfall ikke når jeg brukte det. Prøv heller http://www.sysdesk.de/projects/audiocrushe...her/index.shtml. Det fungerer meget bra, og du kan bruke mange enkodere osv.... Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Om du er kuuul lager du heller .ogg filer. En god del bedre lyd, må jeg si! Hvis du absolutt skal ha mp3, så går det fint ann å bruke winamp. Bare sette output på NullSoft Disk-writer og spille av sangene i playlisten. (ikke glem å slå av repeat og shuffle). Når du er ferdig må du stille den tilbake fra Disk-Writer til Direct Sound. Skal du rippe fra CD kan du bruke Audio Extract Copy. Du finner det ved å søke på google. Det er det beste rippe programmet for nybegynnere og viderekommende imho (stygg smiley)[/b] Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Går nok ikke over til ogg så lenge dvd spilleren i stua klarer mp3 og ikke ogg. Kan jeg få musicmatch til og bruke lame encoder da?siden den skal være den beste? Lenke til kommentar
shorin Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 mm jukeboks er meget bra!Det du kan gjøre for å få opp kvaliteten på mp3 er å gå inn på options/recorder,og stille mp3 kvaliteten på custom(du krysser av i boksen for custom),sett til 320kbs.Ikke bry deg med mp3 pro. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Går nok ikke over til ogg så lenge dvd spilleren i stua klarer mp3 og ikke ogg. Kan jeg få musicmatch til og bruke lame encoder da?siden den skal være den beste? Bruk Audio Extract Copy til å mekke mp3'er av wav filer. Den bruker LAME som default encoder.. hmm... stod ikke LAME for "lame ain't an mp3 encoder" eller.no? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 test. Ta dette i test posterda... er det så jævli vanskgelig? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 For å lage en ende på denne diskusjonen : http://www.cd-rw.org/articles/archive/mydeneaclame.cfm Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Bruk Audio Extract Copy... Her mener jeg selvfølgelig Extract Audio Copy Gikk litt i surr for meg llr.no :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Går nok ikke over til ogg så lenge dvd spilleren i stua klarer mp3 og ikke ogg. Kan jeg få musicmatch til og bruke lame encoder da?siden den skal være den beste? Bruk Audio Extract Copy til å mekke mp3'er av wav filer. Den bruker LAME som default encoder.. hmm... stod ikke LAME for "lame ain't an mp3 encoder" eller.no? Nope musicmatch bruker ikke lame enkoderen. Lyd messig er media jukebox 8.0 mye bedre. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Bruk Audio Extract Copy til å mekke mp3'er av wav filer. Den bruker LAME som default encoder.. hmm... stod ikke LAME for "lame ain't an mp3 encoder" eller.no? Nope musicmatch bruker ikke lame enkoderen... Jeg mente at Audio Extract Copy brukte LAME som default da.. hue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå