krroold Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hei! Jeg har et problem med en Seagate Barracuda 320GB jeg har. Det har seg slik at den har begynt å henge seg når jeg åpner større filer(DVDR, HD-Filmer osv) og lager en ekkel ulyd. Da kan filmen og PCn også henge seg i 1-2 sekund. Når jeg spiller av musikk kan musikken også skurre til tider noe som er plagsomt. Jeg hadde problemet for noen uker siden, men det gikk vekk når jeg formaterte for 2 uker siden. Hva er feil her? Og kan dette fikses? Edit: Jeg har også delt opp i to partisjoner om dette spiller noen rolle. Jeg har en på 15GB som har windows, de viktigste programfilene og drivere. Media, spill osv har jeg resten til. Forrige gang jeg hadde problemet var også winrar veldig treig. Jeg brukte over 1 time på en 8GB fil som tar meg kanskje 5 min til vanlig! Mvh Kristoffer! Endret 8. mai 2007 av kristoffer2200 Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei!Jeg har et problem med en Seagate Barracuda 320GB jeg har. Det har seg slik at den har begynt å henge seg når jeg åpner større filer(DVDR, HD-Filmer osv) og lager en ekkel ulyd. Da kan filmen og PCn også henge seg i 1-2 sekund. Når jeg spiller av musikk kan musikken også skurre til tider noe som er plagsomt. Jeg hadde problemet for noen uker siden, men det gikk vekk når jeg formaterte for 2 uker siden. Hva er feil her? Og kan dette fikses? Edit: Jeg har også delt opp i to partisjoner om dette spiller noen rolle. Jeg har en på 15GB som har windows, de viktigste programfilene og drivere. Media, spill osv har jeg resten til. Forrige gang jeg hadde problemet var også winrar veldig treig. Jeg brukte over 1 time på en 8GB fil som tar meg kanskje 5 min til vanlig! Mvh Kristoffer! 8565067[/snapback] Hei, jeg hadde en Seagate Barracuda 250 GB. P-ATA disk. Den ble kjøpt inn i Januar 2007. Ble lite brukt da det var en liten "server" jeg hadde oppe. Lite trafikk, på den. Den ble satt til "side" i Februar 2007. Så ble den i slutten av April 2007, satt opp igjen. Dette var til lagring av filmer og Half Life. Den begynte å "skurre" og "lagge" på filmer, H-L kom opp med masse feil. Ved kjøring av CHKDSK, var det masse feil. Forsøkte å formatere disken, men akk nei. Tok den ut av holderen dens, og hørte om det virkelig var slikt som jeg hørte, masse ulyder. Etter mange forsøk på å redde de filmene jeg hadde lagt inn, ga jeg opp. Feilmeldinger hele veien. Tok turen til min forhandler, og de hørte lyder, som om hodet hadde løsnet ifra festet sitt. Eller noe lignende. Jeg fikk ihvertfall ny disk, da det var garantert noe feil på den. Seagate pleier å være stabile disker, så Det ble en Western Digital disk i stedet for. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
krroold Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Min HDD er også kjøpt i Januar i år. Men jeg kjørte CHKDSK nå og det ble ikke funnet noe feil. Jeg restarter sjelden, men jeg gjorde det nå og det gikk ekstremt sakte. Musikken skurrer fortsatt... Edit: Jeg testet også winrar nå på en liten 177MB fil og det går ganske tregt! Jeg får sende en mail til der jeg kjøpte HDDn å høre! Endret 8. mai 2007 av kristoffer2200 Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Min HDD er også kjøpt i Januar i år. Men jeg kjørte CHKDSK nå og det ble ikke funnet noe feil. Jeg restarter sjelden, men jeg gjorde det nå og det gikk ekstremt sakte. Musikken skurrer fortsatt... Edit: Jeg testet også winrar nå på en liten 177MB fil og det går ganske tregt! Jeg får sende en mail til der jeg kjøpte HDDn å høre! 8567457[/snapback] Hei, prøv å kjør dette programmet som heter Seatools : Seatools Den kan vise om og visst ting ikke er helt stabilt. Kjørte den, og fikk noen feilmeldinger av typen e0dfk9400fgo03 Men eller`s er programmet veldig bra. Vennlig Hilsen W_B PS: Fortell svært gjerne om hva De fikk i feilmelding. PPS: Sikkert flere som oppdager feil med sin HD, som er produsert i Januar 2007. Endret 8. mai 2007 av Wild Berries Lenke til kommentar
KAS Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 I tillegg til å kjøre SeaTools bør du sjekke at ikke disken står i PIO-modus. Skriv "DMA reverts to PIO" på Google og klikk på første linken som vises. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er vel sjelden ett godt tegn når en HD lager lyder. Det jeg opplevde selv en gang var at HD problemer var relatert til ustabil strømforsyning, jeg antar at strømforsyningen var presset til max, problemet løste seg hvertfall da jeg kjøpte en litt større. Det var riktignok etter å ha byttet HD en gang Da samme problem dukket opp med nr 2, ble jeg mistenkelig. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) I tillegg til å kjøre SeaTools bør du sjekke at ikke disken står i PIO-modus. Skriv "DMA reverts to PIO" på Google og klikk på første linken som vises. 8567789[/snapback] Neimen, det funker igjen nå Brukte reset DMA filen og nå funker det igjen Var bra jeg fikk vite dette nå så jeg ikke mistet de 100GB jeg hadde skaffet på to uker Merket det kjapt på rebooten som igjen gikk normalt og winrar som pakket opp filer i normalt tempo. Deilig å nyte litt Children Of Bodom uten skurring igjen Takk Endret 8. mai 2007 av kristoffer2200 Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Vil dette virke til en WD som gir fra seg en uthorvelig hvinelyd i de 10-15 første minuttene pc'n er på? For det er mitt problem ;( 250GB WD 7200rpm EDIT: SATA Endret 8. mai 2007 av tAno16 Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Vil dette virke til en WD som gir fra seg en uthorvelig hvinelyd i de 10-15 første minuttene pc'n er på? For det er mitt problem ;( 250GB WD 7200rpm EDIT: SATA 8568900[/snapback] Hei, her finner De ut om det programmet De trenger for Dere`s WD disk. WD Det programmet gjør en skikkelig jobb det også. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Takk skal De ha. 8574454[/snapback] Hei, jeg er litt spent på om De fant ut av problemene dine / HD`en Eller vil den ikke ? Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Hei! Hmm, fikk ikke programmet helt til å fungere =/. Har noen screens, dersom noen har kjennskap. Screens: (NB! Dersom blidene ikke vises, kl. 23:00- 07:00, er det fordi jeg har av serveren når jeg sover(støy)) Endret 15. mai 2007 av tAno16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå