Mr.Anki Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei. Har en gammel usb kabel her og tenke jeg kunne prøve å koble en viften til den. Men hvilke kabler gir strøm? Følgene ledninger er inni der: - Rød - Hvit - Grønn - Svart - Svart med litt skrift Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er 5V mellom rød og svart, men husk at du bare kan trekke 100mA. (0,5w) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 fikk det til nå Viften gikk ikke så fort rundt akkurat. Tips til hva jeg kan bruke kabelen til? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Man kan trekke inntil 0,5A (2,5W) Her er forresten pinouten: Pin Name Cable color Description1 VCC Red +5 VDC 2 D- White Data - 3 D+ Green Data + 4 GND Black Ground Endret 8. mai 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 ja, du kan trekke 500mA, men da må du ha en krets som kommuniserer med USB-Porten, og "spør om låv" til å trekke så mye... Lenke til kommentar
thrml Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 fikk det til nå Viften gikk ikke så fort rundt akkurat. Tips til hva jeg kan bruke kabelen til? 8565210[/snapback] Hva slags kabel bruker du sa du? USB forlenger eller? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Det er en usb kable fra et tastatur/mus el. Lenke til kommentar
thrml Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er en usb kable fra et tastatur/mus el. 8565394[/snapback] Ok har her en USB hub jeg da, men fire rare kabler:S Grønn Gul Blå Hvit Hvilke av disse leder da strøm? :S Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ta et multimeter og mål deg frem.... Slår aldri feil Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Som nevnt tidligere, rød og svart. Rød er pluss og svart er minus (eller jord). Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Som nevnt tidligere, rød og svart. Rød er pluss og svart er minus (eller jord). 8574308[/snapback] Det hjelper nok ikke han som spør mye, når han verken har rød eller svart å velge mellom, bare gul/grønn/blå/hvit... Men det går jo an å måle kontinuitet med multimeter, Simen1 postet jo pinout her tidligere, hvor ledningene som går til de to ytterste kontaktene er +5V og GND.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå