Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med bildevisning i webbrowser

Anbefalte innlegg

Etter at jeg byttet til ny skjerm, denne, har jeg fått problemer med at en del av bildene på nettet ikke laster seg helt opp, og følgelig får jeg bare halve bilder eller deromkring. Hadde ikke problemet før på min gamle 19 crt. Har prøvd å endre oppløsning, sjekke innstillinger, forskjellige browsere, andre utgangen på skjermkortet osv. Samme skjer. Bruker dvi fra kort til skjerm. Om jeg høyreklikker og lagrer bildet, for så å åpne i annet program blir bildet likedan. Bildene ser omtrent ut som når man i gale dager avbrøt et bilde halveis i opplastningen på en analog linje. Er fryktelig usikker på hva problemet kan være, men i og med at det dukket opp etter at jeg byttet skjerm velger jeg å legge det inn i denne kategorien.

Noen smartinger som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter at jeg byttet til ny skjerm, denne, har jeg fått problemer med at en del av bildene på nettet ikke laster seg helt opp, og følgelig får jeg bare halve bilder eller deromkring. Hadde ikke problemet før på min gamle 19 crt. Har prøvd å endre oppløsning, sjekke innstillinger, forskjellige browsere, andre utgangen på skjermkortet osv. Samme skjer. Bruker dvi fra kort til skjerm. Om jeg høyreklikker og lagrer bildet, for så å åpne i annet program blir bildet likedan. Bildene ser omtrent ut som når man i gale dager avbrøt et bilde halveis i opplastningen på en analog linje. Er fryktelig usikker på hva problemet kan være, men i og med at det dukket opp etter at jeg byttet skjerm velger jeg å legge det inn i denne kategorien.

Noen smartinger som kan hjelpe?

8564789[/snapback]

Jeg er sikker på at det ikke er skjermen sin skyld. Den viser deg bare det grafikkortet får beskjed om å sende videre for fremvisning, og kan ikke manipulere innholdet på internett.

Måtte du installere noen programmer ifm skjermen eller før / etter installasjon?

Lenke til kommentar

Ikke noe annet enn det som fulgte med av drivere osv. Jeg tror heller ikke det er skjermen, for det er ingen system eller annet å spore på når feilen oppstår. Noen ganger kommer ingen feil, så kan det være mange for deretter å bli bare noen. Utrolig slitsomt og irriterende ihvertfalll.

Har du noen ideer?

Lenke til kommentar
Ikke noe annet enn det som fulgte med av drivere osv. Jeg tror heller ikke det er skjermen, for det er ingen system eller annet å spore på når feilen oppstår. Noen ganger kommer ingen feil, så kan det være mange for deretter å bli bare noen. Utrolig slitsomt og irriterende ihvertfalll.

Har du noen ideer?

8571426[/snapback]

Prøv å avinstallere driverne og alt annet som evt kom med skjermen. Sjekk også om bildet kommer i sin helhet når du trykker F5.

Lenke til kommentar
Prøv å avinstallere driverne og alt annet som evt kom med skjermen. Sjekk også om bildet kommer i sin helhet når du trykker F5.

8577516[/snapback]

Har prøvd dette, uten hell.

Må presisere at det er veldig varierende hvor ofte dette skjer, kan være bra et par dager for så å bli et problem igjen. Har 3 brukerkontoer på maskina også, to av de er mer plaget enn den tredje. Har selvfølgelig også virus programmer som er oppdatert, og ingenting av virus el.l. er funnet på maskina.

Takk for svar.

Endret av Cirrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...