ballfesklina Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har et problem med pcen til svigers. Pcen slår seg av etter en stund under bruk, og dersom jeg prøver å restarte så slår den seg av igjen under innlasting av xp dersom jeg restarter rett etterpå. Dersom jeg skal komme inn i xp igjen må maskinen være avslått en god stund før jeg prøver på nytt. Har sjekket om det kan være noe automatisk avslutning med tanke på cpu temperatur som er enablet i BIOS, men jeg finner ikke denne optionen. Har denne muligheten selv på min egen maskin i BIOS(ABIT Hovedkort), og når det valget var enablet så fikk jeg noe lignende problemer. Har ikke så stor erfaring med xp og lurer dermed på om det er en option i xp som fører til automatisk "shut down" i forbindelse med cpu-temperatur eller lignende. Hovedkoertet på svigers pc er ASUS A7V266-C og prosessoren er en xp1800+. cpu temperatur er på litt over 60 grader rett før den slår seg av av seg selv. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 60 grader skal ikke være farlig for en AMD XP CPU, men det kan allikevel være en option ett sted som slår av PC'n når CPU'en når denne temperaturen. Den bør da lastes ved start av PC'n, så du kan sjekke hvilke programmer som er startet ved oppstart ved å trykke CTRL-ALT-DEL. Du kan trygt endre grensen til 70 grader, og hvis CPU'en går opp til også den temperaturen så må du kjøpe mer kjøling. CPU'en skal tåle også over 70 grader, men det er ikke bra i lengre perioder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå