Keiseren av Grønland Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg skal endelig ta steget å overføre mange gamle VHS filmer som jeg har til PC'en. Mange av dem skal jeg brenne på DVD, så jeg vil at den tar opp i MPEG2, og dvd oppløsning, som er 700-og noe. Jeg har sett litt på dette her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117285 Men et problem er at VHS spilleren min har jo bare scart ut? Jeg kan ikke se at det der har SCART inn? Jeg ville naturligvis tro at man skulle brukt kompositt inn for dette, men spilleren min har ikke kompositt ut. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 tror en mulig løsning ville vært å koblet til videospilleren med coax kabel? mener å huske jeg gjorde det i gamle dager, koblet antennen til video og video via coax til tv. noen som kan gå god for dette? Lenke til kommentar
sualc Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg skal endelig ta steget å overføre mange gamle VHS filmer som jeg har til PC'en. Mange av dem skal jeg brenne på DVD, så jeg vil at den tar opp i MPEG2, og dvd oppløsning, som er 700-og noe. Jeg har sett litt på dette her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117285 Men et problem er at VHS spilleren min har jo bare scart ut? Jeg kan ikke se at det der har SCART inn? Jeg ville naturligvis tro at man skulle brukt kompositt inn for dette, men spilleren min har ikke kompositt ut. 8564599[/snapback] Du kan bruke en overgang fra SCART til RCA (video + stereo) / SCART til S-video, eller sjekke igjen om videospilleren har Ant. OUT (Coaxial-kabel) for å koble den til Ant. (Aerial) INN på tv kort? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Hmm, kan ikke si jeg har sett overgang fra scart til RCA eller compositt. Men jeg vet hvertall at på Playstation konsollene har det alltid fulgt med kompositt kabler med scart adapter, så det motsatte burde være mulig. Men altså, med utgangspunkt i at alt videospilleren min har av utganger er scart, og kortet ikke har scart inngang, så finnes det altså nødvendige overganger? Høres bra ut. Da mangler det bare at noen kan kommentere kortet jeg linket til eller eventuelt kan anbefale andre tv kort for kopiering av VHS til PC. BTW, dette er bakdelen på kortet. Ser ut som det har coaxial INN og UT: Noen som er enig i at det der er coax inn? Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hmm, kan ikke si jeg har sett overgang fra scart til RCA eller compositt. Men jeg vet hvertall at på Playstation konsollene har det alltid fulgt med kompositt kabler med scart adapter, så det motsatte burde være mulig. Men altså, med utgangspunkt i at alt videospilleren min har av utganger er scart, og kortet ikke har scart inngang, så finnes det altså nødvendige overganger? Høres bra ut. Da mangler det bare at noen kan kommentere kortet jeg linket til eller eventuelt kan anbefale andre tv kort for kopiering av VHS til PC. BTW, dette er bakdelen på kortet. Ser ut som det har coaxial INN og UT: Noen som er enig i at det der er coax inn? 8572390[/snapback] Ser sånn ut ja. Eltek har plenty med overganger http://www.mamut.com/dynabel Du får ta en titt , og se om dufinner noe du synes passer. De har bra kvalitet på greiene vet jeg av erfaring Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Kortet fra terratec har jeg hatt god erfaring med, pluss at det koster halvparten... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Har nettopp kjøpt kortet jeg har referert til. Er ganske fornøyd. Det store plusset er at det fulgte med en scart kabel som konvertete til S-Video. Så bare plugget den inn i videospilleren og da gikk alt rimelig lett. I tillegg så er det passivt kjølt ned så skaper ikke noe ekstra støy i min støyfrie pc. Vil absolutt anbefale kortet, kommer til å lage meg en dvd ganske snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå