Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows Vista: Finner ikke folk i nettverket.

Anbefalte innlegg

Som topic sier kan jeg ikke finne folk i nettverket på vistamaskinen(laptop) i huset, noe som er fantastisk irriterende da jeg skulle gjerne ha overført noen filer.

De andre maskinene finner heller ikke vistamaskinen.

Har prøvd å "pinge" alle maskiner i huset uten hell. Det som er rart er at den er koblet til den trådløse routeren, og internett funker som det skal. Alle maskinene i huset er koblet til den routeren.

Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

:w00t::dribble::innocent::whistle:

Som topic sier kan jeg ikke finne folk i nettverket på vistamaskinen(laptop) i huset, noe som er fantastisk irriterende da jeg skulle gjerne ha overført noen filer.

De andre maskinene finner heller ikke vistamaskinen.

Har prøvd å "pinge" alle maskiner i huset uten hell. Det som er rart er at den er koblet til den trådløse routeren, og internett funker som det skal. Alle maskinene i huset er koblet til den routeren.

Noen tips?

8564474[/snapback]

Kommet noe vei? Jeg sliter no vannvittig med dette selv!

Lenke til kommentar

Jeg klarer å koble meg til ved å skrive inn IP i adressefeltet, slik:

\\192.168.0.50\

...for eksempel. Men den er også litt varierende. Av og til vil ikke den heller. Men når jeg først har klart å koble meg til på den måten, kan det hende den plutselig har lyst til å lese datamaskinalias også, slik:

\\axel-pc\

...men det er riktig så sjelden. Jeg har fått forklart at det kan ha noe med brannmuren Norton Internet Security å gjøre, men jeg har lett rundt i det hersens programmet uten hell.

Men det skal sies at for alle som ikke bruker ekstern brannmur, tror jeg du skulle klare å løse det ved å gå inn på Nettverks- og delingssenter, utvide feltet Nettverkssøk under Deling og sikkerhet og aktivere nettverksgjenkjenning. Hos meg er riktignok dette ikke et alternativ, og Vista sier «Du kan bruke brannmurprogrammet til å endre denne innstillingen.»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...