discostu Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Som topic sier kan jeg ikke finne folk i nettverket på vistamaskinen(laptop) i huset, noe som er fantastisk irriterende da jeg skulle gjerne ha overført noen filer. De andre maskinene finner heller ikke vistamaskinen. Har prøvd å "pinge" alle maskiner i huset uten hell. Det som er rart er at den er koblet til den trådløse routeren, og internett funker som det skal. Alle maskinene i huset er koblet til den routeren. Noen tips? Lenke til kommentar
3k Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Som topic sier kan jeg ikke finne folk i nettverket på vistamaskinen(laptop) i huset, noe som er fantastisk irriterende da jeg skulle gjerne ha overført noen filer.De andre maskinene finner heller ikke vistamaskinen. Har prøvd å "pinge" alle maskiner i huset uten hell. Det som er rart er at den er koblet til den trådløse routeren, og internett funker som det skal. Alle maskinene i huset er koblet til den routeren. Noen tips? 8564474[/snapback] Kommet noe vei? Jeg sliter no vannvittig med dette selv! Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg klarer å koble meg til ved å skrive inn IP i adressefeltet, slik: \\192.168.0.50\ ...for eksempel. Men den er også litt varierende. Av og til vil ikke den heller. Men når jeg først har klart å koble meg til på den måten, kan det hende den plutselig har lyst til å lese datamaskinalias også, slik: \\axel-pc\ ...men det er riktig så sjelden. Jeg har fått forklart at det kan ha noe med brannmuren Norton Internet Security å gjøre, men jeg har lett rundt i det hersens programmet uten hell. Men det skal sies at for alle som ikke bruker ekstern brannmur, tror jeg du skulle klare å løse det ved å gå inn på Nettverks- og delingssenter, utvide feltet Nettverkssøk under Deling og sikkerhet og aktivere nettverksgjenkjenning. Hos meg er riktignok dette ikke et alternativ, og Vista sier «Du kan bruke brannmurprogrammet til å endre denne innstillingen.» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå