Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC ble treg, ved reset kun pipelyder

Anbefalte innlegg

Siste nytt

Beskrivelse

Jeg satt å surfet på noen nettsider og laster ned diverse filer da maskinen begynte p ble veldig treg. Jeg mistenkte at et program hadde låst seg og trykte Control-Shift-ESC for å få frem Oppgavebehandling så jeg kunne avslutte det med makt. Selv dette gikk tregt og jeg ble lei av å sitte å vente så jeg trykket inn RESET-knappen. Da ble skjermen bare svart og jeg hører piplyden BEEP......BEEP-BEEP periodevis. Har forsøkt å skru av pc-en i lengre tidsperiode (2 timer) for så å prøve igjen uten at det hjalp.

Maskinvare

Mainboard: ASUS A8N-SLi Deluxe

Chipset: NVIDIA nForce4

Sokkeltype: Socket 939

Processor: AMD Opteron 150 (2.4GHz Single Core)

Kjøleløsning prosessor: Boxed kjøler fra AMD.

RAM: OCZ Dual Channel Gold XTC PC-4000 2048MB (2x1024MB) (SPD Timings 3.0-4-3-8)

Graphics: Point Of View GeForce 7800 GTX 256 MB PCIe

Case: LianLi PC-101

PC-en har vært veldig varm før, men da har allikevel ikke noe slikt skjedd.

Regner med at prosessoren eller minnet er skadet.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt med et gammel PCI skjermkort (NVIDIA TNT, jepp jeg sa gammelt) istedetfor mitt 7800GTX kort og jeg hører fortsatt de samme pipelydene ved oppstart. Så står igjen med CPU eller hovedkort. Har også utelukket minne da dette har stått fastmontert i hovedkortet helt siden jeg fikk det og det har aldri blitt varmt selv på varme sommerdager.

Har hatt lyst til å oppgradere så ser ut som at dette blir det endelige påskuddet. Vil sitte igjen med en del deler nå, skjermkort, minne og kansje CPU hvis det er hovedkortet som er årsaken til problemet.

Uansett kjedelig, nå må jeg bestemme meg for hva slags Core 2 Duo hovedkort jeg skal kjøpe som er et slit med alle de variantene man kan velge mellom nå.

Lenke til kommentar
Har forsøkt med et gammel PCI skjermkort (NVIDIA TNT, jepp jeg sa gammelt) istedetfor mitt 7800GTX kort og jeg hører fortsatt de samme pipelydene ved oppstart. Så står igjen med CPU eller hovedkort. Har også utelukket minne da dette har stått fastmontert i hovedkortet helt siden jeg fikk det og det har aldri blitt varmt selv på varme sommerdager.

Har hatt lyst til å oppgradere så ser ut som at dette blir det endelige påskuddet. Vil sitte igjen med en del deler nå, skjermkort, minne og kansje CPU hvis det er hovedkortet som er årsaken til problemet.

Uansett kjedelig, nå må jeg bestemme meg for hva slags Core 2 Duo hovedkort jeg skal kjøpe som er et slit med alle de variantene man kan velge mellom nå.

8567397[/snapback]

Berre husk å kjøp et med quad støtte.

Lenke til kommentar

Okay, siste nytt:

Bestilte et ASUS A8V-VM hovedkort fra MPX. Det er merket B-vare.

Monterte AMD Opteron 150 CPU i det, satte i skjermkortet, minnet og kort sagt satte alt sammen igjen, slo på pc-en og fikk opp Windows merkelig nok selv om det er nytt chipset og diskkontroller. Installerte en masse nye drivere fra medfølgende CD-ROM. PC-en fungerte sånn halvveis, men tastaturet oppførte seg merkelig, num lock lyset blinker en gang iblant.

Etter en del restarter i forbindelse med driverinstallasjon så var det tid for å prøve å spille litt. Spilte litt Day of Defeat: Source helt til pc-en låste seg og da skudde jeg bare av strømmen og la meg (ble sent). I dag når jeg prøvde å skru på pc-en er det kun harddiskene som spinner opp og CPU-vifta som snurrer, standby LED på hovedkort lyser men ikke noe skjermsignal (heller ikke på det integrerte skjermkortet).

Regner med at prosessoren har blitt ødelagt også, fant en ny på bruktmarkedet til 500 kroner. enkeltkjerne, men er det noe vits i å prøve å fikse denne maskinen mer nå?

SKulle jo egentlig bygge en Core 2 Duo maskin, men tenkte at jeg kunne vente litt til og bare fikse denne maskinen for en billig penge. Men det virker ikke som om det kommer til å bli billig å fikse dette allikevel når jeg nå må ha ny prosessor også.

Får jeg returnert hovedkortet tror dere eller skal jeg bare la det være? Må jo betale frakt og slik selv uansett så da er det enda mer penger ut av vinduet.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...