Gå til innhold

ikke løst! problemer med o koble på nett!

Anbefalte innlegg

HEi! Fikk PS3 igår, og koblet meg på internett. Alt gikk fint, intill da jeg slo den av, da jeg slo den på, finner dne ikke IP adressa, er det en resetknapp eller noe annet jeg må gjøre`Alt står på AUtomatic som da jeg fikk den!

BTW: Er feilkode "80130182"

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Faenma ikke løst alikevel! Den funka litt, men så FÅR IKKE IP ADRESSA :mad: Jeg blir så FORBANNA! Hadde tenkt å spelle, men den vil faenma ikke FÅ DEN IP ADRESSA :mad: ALt står på Automatic! Kommer bare "Attempt to get the IP ADRESS is timeout!" HJELP MEG!

Hilsen en som er så forbanna at han klikker

Lenke til kommentar

Har ikke PS3 selv, men har du prøvd å sette fast IP på PS3n? Mener at det skal gå ann på PSP.

Prøv å sett den til 192.168.10.5 eller noe. Regner med at du må legge inn DNS, gateway osv og.

De rette adressene kan du finne ved å(hvis du bruker windows) gå til startmenyen, kjør, cmd, skriv ipconfig /all og trykk enter.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikkje så god greie på dette, men hvis du ser på router-leverandøren sin hjemmeside, vil du sannsynligvis finne ut hvilken webadresse du må skrive i PC-browseren din for å komme inn på admin-panelet til routeren din

(Brukernavn pleier å være admin, og passord ingenting, tror jeg).

Deretter kan du sikkert finne ut om DHCP og lignende står på, evt. ip-adresse.

Hos meg bare koblet jeg en ekstra nettverks-kabel rett i router, istedenfor å kjøre det trådløst, og har ikke hatt problemer siden. :)

Lenke til kommentar
ok, fant 192.168.1.12 Skifter den etterhvert? Hmm, jeg er jo egetnlig god på pc, men dette er det lengesiden jeg har opplevd ;) Og MAC adressa, hvor ska jeg skrive den inn? (Hva er den i det hele tatt :S)

8669376[/snapback]

Mac addressa skriver du inn på routeren din...følg kongrudi sin guide til hvordan du kommer inn der.

Mac addressa finner du på Ps3`en din ... http://www2.ucsc.edu/ihop/PS3.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...