Wattengård Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hepps. Har satt opp et forslag til ny arbeidsstasjon. https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=46913 Begynner snart i ny jobb og føler derfor at jeg snart kan ta meg råd til ny pc Spiller ikke så mye så det holder med radx1950pro til meg. Noen forslag ellers? (Ja jeg vet jeg må ha XP 64bit eller Vista for å støtte over 4Gb ram ) -C- Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ser bra ut det der. Men har du tenkt på støy? Kan være lurt med en viftekontroller, og hvertfall finne ut om viftene er stille eller om du burde kjøpe nye:) Lenke til kommentar
Svennien Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hva er vidsen med så mye ram? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Vurderer å bytte ut kabinettet til en Gigabyte Aurora, og da er det 2x120mm bak, og da blir det vannkjøling. Mangler bare blokker. Mengden ram har med bruken å gjøre. Pluss at RAM er såppas billig for tiden -C- Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hva er vidsen med så mye ram? 8567182[/snapback] Eneste grunnen jeg ser er bruk av virtuelle maskiner, noe som er gull verdt til utviklingsbruk. Men da hadde jeg utvida 250GB disken til en litt større, samt kjøpt en disk i tillegg til å lagre differanseimager på. Min erfaring med utviklingsmaskiner er at man bør ha en CPU som er kjapp til kompilering, dvs. ikke Pentium4. Athlon/Opteron og Pentium-M (dvs. også Core(2)Duo) er kjappere på sånt. Mye RAM og kjappe disker, spes. med tanke på kompilering/linking og virtuelle maskiner. Vistual Studio, InstallShield samt 2-3 virtuelle maskiner på VMWare tar rimelig mye, samt at man gjerne har Outlook + en del IE7 vinduer oppe samtidig. Grafikkort er ikke så farlig, bare man har et kort med 2 DVI utganger slik at man kan kjøre dual-screen med bra bildekvalitet. Det som også er lurt er å tenke kvalitet, riggen skal starte og ikke krasje ca. 220 dager i året. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 VMWare er inne i bildet ja. Og Visual Studio, for ikke å nevne NetBeans. Start-stop-start-stopp-start-stopp av javaprogrammer som kanskje kræsjer etc. kan stjele endel minne etter hvert. Har vurdert større disk men jeg skal ha filserver på gigabitnettverk i tillegg. Vi får se. -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Har oppdatert forslaget littegrann. Holder meg rundt 10000. Har disk jeg kan bruke til å begynne med. Er mulig at det blir litt videoredigering og hjemmestudiobruk også. https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=46913 Nye kommentarer? -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå