Nektard Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) jeg har canal digital Mini med 500/500 kbps linje. Hvor mange kb/sek kan jeg da laste ned? for eks: Jeg surfer på nettet, så finner jeg noe jeg vil laste ned enten med bruk av torrent eller "lagre som" så starter nedlastningsprosessen. Da står eks 50 kb/sek det indikere antall kilobites i sekundet jeg laster ned. hvor mye kilobites i sekundet er det mulig å laste ned men en slik internett? takk for svar;) Endret 8. mai 2007 av Nektard Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Normalt ikke mer enn 500/500... Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hva er det du egentlig lurer på? Prøv å omformulere innlegget ditt slik at der er mer forstålig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Du har en linje på 500KBITS, og du skal da vite hva det tilsvarer i KILOBYTE. En Byte består av 8 Bits. Du deler dermed på 8. Du kan da laste opp og ned med ca 62.5KB/s Endret 8. mai 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 huh? 8565134[/snapback] Med mindre ISP-en din har satt en litt høyere hastighet enn det du skal ha er det umulig å laste ned for mer enn du betaler for. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Det er åtte (8) bit i en byte. En får oppgitt bredbåndskapasiteten i kilobit per sekund (kbit/s), og ettersom det er åtte bit i en byte, må man dele den hastigheten man får oppgitt av ISP-en, på åtte. Da vil du få oppgitt, i kilobyte per sekund, hvor fort du skal kunne laste opp/ned (kB/s). Svaret på spørsmålet til trådstarter, er dermed 62.5 kB/s (kilobyte per sekund). Endret 8. mai 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå