Quijote Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei. Eg prøver å sentrere browservinduet midt på innholdet i siden. Dvs, Midten på siden => midten av browser-vinduet. Eg har ikkje funnet noke grei måte å gjere dette på, bortsett fra med scrollTo - funksjonen. Problemet er at parametrene til funksjoner er px, når eg gjerne ville hatt det i prosent. Det logiske er å finne bredden på siden, og bredden på vinduet og regne ut offset-en utifra det. Det er her eg ikkje ser land, alt eg har funnet på nett og w3schools gir meg berre bredden på browservinduet... eg har også prøvd scrollWidth, som burde vere riktig... men den gir det samme tallet som alt annet. Nokon som har løsningen for hånd? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 scrollTo? IE only? Tror ikke denne er i DOM - siden skal egentlig ikke ha så mye kontroll over nettleseren. Kan bu få den til å flytte den sidelengs med et anker? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Det du snakker om er vel en av de tingene som er mest forskjellig i browsere. Anbefaler deg å ta en titt på js biblioteket til Yahoo (yui). Det inneholder endel metoder for å håndtere slike ting samtidig som det er kompatibelt med de fleste nettlesere. http://developer.yahoo.com/yui/ Edit: Det er vel egentlig et vanvittig overkill å laste inn hele eller bare deler av dette biblioteket om det bare er den ene oppgaven du skal bruke det til :-) Endret 10. mai 2007 av astrox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå