Gå til innhold

Nokia E90 - Hvornår?

Anbefalte innlegg

Og hvorfor finner ikke gps'n posiisjonen? Virker som om den ikke skrur seg på?

9645983[/snapback]

Jeg får fortsatt ikke noe posisjon frem -"finner ikke posisjon" Virker som den innebygde gps ikke tar imot noe, eller er skrudd på.... Hater sånne ting som ikke funker når det er nytt!!!!! Har siste FW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9645983[/snapback]

Jeg får fortsatt ikke noe posisjon frem -"finner ikke posisjon" Virker som den innebygde gps ikke tar imot noe, eller er skrudd på.... Hater sånne ting som ikke funker når det er nytt!!! Har siste FW

9647408[/snapback]

har du lastet ned siste versjon av nokia maps?

Innlegg i E90 bloggen om ny nokia maps versjon

Står også i bloggen at en ny stor opdatering er på vei..

Gleder meg :)

Lenke til kommentar

9645983[/snapback]

Jeg får fortsatt ikke noe posisjon frem -"finner ikke posisjon" Virker som den innebygde gps ikke tar imot noe, eller er skrudd på.... Hater sånne ting som ikke funker når det er nytt! Har siste FW

9647408[/snapback]

Som SuperJanne helt riktig påpeker så tar det laaaang tid å få lock, og du må stå utendørs. (Og gjerne litt unna høye bygninger / vegger.

Dette vil bli en del bedre med den nye FWen som er på vei, da E90 får AGPS som N95 fikk i siste FW.

Den nye FWen er ute til testing, så den er sikkert ikke så langt unna.

Jeg synes på min side at GPS-programvaren er temmelig ubrukelig. Den gjør at GPSen bare er en morsom gadget i tillegg til alt det andre på telefonen. Kan jo håpe på en forbedring samtidig som de implementerer AGPS, men jeg holder ikke pusten for å si det sånn... ;)

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Som SuperJanne helt riktig påpeker så tar det laaaang tid å få lock, og du må stå utendørs. (Og gjerne litt unna høye bygninger / vegger.;)

My bad, rookie på denne mobilen. Jeg fikk det til nå gitt....**flau**

Jeg synes på min side at GPS-programvaren er temmelig ubrukelig. Den gjør at GPSen bare er en morsom gadget i tillegg til alt det andre på telefonen.

Ja, jeg bruker nok for det meste den navi'en jeg har i bilen, og E90 blir som du sier en gadget for de situasjonene man står lost uten annen mulighet... Tror nok jeg hadde hatt bruk for den da jeg gikk til fots i Oslo i natt og skulle hjem fra byen til et kamerat som jeg ikke hadde helt track på hvor bodde.....haha. Kom meg hjem uten navi også da!

Kan jo håpe på en forbedring samtidig som de implementerer AGPS, men jeg holder ikke pusten for å si det sånn... ;)

Hva er AGPS for oss uinnvidde?

Lenke til kommentar
Hva er AGPS for oss uinnvidde?

9659183[/snapback]

Ved hjelp av GSM-nettet, kan man finne ut av omtrent hvor enhver mobiltelefon befinner seg ved hjelp av å se hvilken basestasjon den sender og mottar signaler fra. Dette kan gi en god pekepinn på hvor telefonen befinner seg, men er langt fra nøyaktig nok til å tilfredsstille dagens krav.

Tror det er en ok beskrivelse. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...