Gå til innhold

Nokia E90 - Hvornår?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lite men viktig spørsmål til noen som allerede bruker E90:

Er interaktive web-applikasjoner (f.eks nettbank eller netthandel) med E90  like fleksibelt som med PC?  Hva er eventuelt begrensningene med E90?

9602166[/snapback]

Hei , her er du inne på noe . Jeg har prøvd og gå på nettbank. Her funker det dårlig hitill . Nå har jeg prøvd den innebygde Browseren og Opera Mini. Men jeg kommer ikke inn.Det er mulig jeg som gjør feil.

Er det noen andre som har opplevde det samme .

Lenke til kommentar

Etter å ha ventet på den jeg bestilte online siden 7. juli ble jeg til slutt lei. Stoppet innom Lefdal en dag etter jobb og kjøpte den.

Har nå hatt den en uke og må si meg meget fornøyd med det aller meste.

Den har imidlertid noen små ulemper som jeg synes trekker litt ned fra den perfekte sekseren den fikk på Amobil. De mest markante er tastaturet og vekten. Tastaturet på min E61 er mye bedre å skrive på og siden telefonen veier så mye så er den vanskelig å ha i lommer på f.eks. jakker eller lignende.

Men bortsett fra dette så har jeg ingen større ting å utsette på den.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Shegg, tror det har noe med sikkerhetsserifikater å gjøre, vet ikke om det er noe vei rundt det men hos f. eks DNBNOR får man jo ett eget program man kan laste ned til mobilen. Sikkert andre banker som tilbyr dette også...

Ellers så tenker jeg også i de baner som jevel....

Hva sier du Janne? Skal vi bare gi opp ventingen og gi litt ekstra for å få denne hersens telefonen :hmm:

Lenke til kommentar

Shegg, tror det har noe med sikkerhetsserifikater å gjøre, vet ikke om det er noe vei rundt det men hos f. eks DNBNOR får man jo ett eget program man kan laste ned til mobilen. Sikkert andre banker som tilbyr dette også...

Ok ,skjønner

Ja nå bruker jeg DNBNOR , så jeg får lete opp det programmet .

Lenke til kommentar
Hvor mye dyrere er denne i butikken enn på nettet da?

9603754[/snapback]

Jeg hadde bestilt online for 6.690,- Betalte 7490,- hos Lefdal.

Men etterhvert som tiden gikk med bekreftede og ubekreftede datoer som ble flyttet så orket jeg bare ikke mere. Nå sto det ubekreftet 30.10. hos distributøren, så da var det bare å bite det i seg.

-KJ

Lenke til kommentar

Det er ventet et parti E90 til Norge medio oktober, men volumet er fortsatt veldig lavt, Dangaard/Brightpoint får feks kun 80 eksemplarer og de leverer til 500 forhandlere. Ventelistene begynner å bli uendelig lange.

Men den er absolutt verdt å vente på. Ja, den er stor og veier mer enn man er vant til, men for min del er det uvesentlig. Tastaturet er meget godt å skrive på og all funksjonaliteten har vært trukket frem her til det kjedsommelige. E90 er den komplette mobile businessterminal, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

9603665[/snapback]

Dette høres ikke bra ut.

Jeg kan bruke DnB sin nettbank+aksjehandel fra en PC i en hvilken som helst internettkafe worldwide (som naturligvis ikke trenger sertifikater) uten å måtte laste ned "ett eget program". Et slikt program var nødvendig for DnB's gamle system som ble byttet ut for noen år siden, men ikke idag. Da burde E90 fungere på samme måten. Det gjør den tydligvis IKKE! Og da forsvinner i alle fall ett av MINE aller største argumenter for å kjøpe denne maskinen. dessverre. Medmindre noen kan bevise at dette fungerer.

Nå har jeg en enda styggere mistanke enn tidligere om at mange andre interaktive nettsider heller ikke vil virke i E90, som f.eks. fly- og hotellbestilling over expedia.co.uk (eller andre) med innebygget kredittkortfunksjon, som jeg er helt avhengig av når jeg er ute og reiser (med E90 i bagasjen) og skal ombooke hoteller eller reiseruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...