Gå til innhold

Nokia E90 - Hvornår?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg syns er fint med S60 er at man styrer med taster og ikke cursor. Gjør hele tlf mer anvendelig, og behovet for en cursor er faktisk ikke tilstede på E90.

Telefast skal ikke få inn flere E90 før datoen som står opplyst (30.09). Med mindre det skjer noe spesielt (som det ofte gjør i denne bransjen.

9533679[/snapback]

forklar nærmere er du grei! :)

Lenke til kommentar
Det jeg syns er fint med S60 er at man styrer med taster og ikke cursor. Gjør hele tlf mer anvendelig, og behovet for en cursor er faktisk ikke tilstede på E90.

9533679[/snapback]

Du mener vel joystick, ikke cursor?

Avhengigheten av tastenavigasjon er vel den store svakheten til denne telefonen når vi snakker om PDA/ kontorapplikasjoner og usability. Tror ikke mange av dere ville hatt en PC uten mus.

CD

Lenke til kommentar

9533679[/snapback]

Du mener vel joystick, ikke cursor?

Avhengigheten av tastenavigasjon er vel den store svakheten til denne telefonen når vi snakker om PDA/ kontorapplikasjoner og usability. Tror ikke mange av dere ville hatt en PC uten mus.

CD

9540813[/snapback]

Har E90 cursor på skjermen eller ikke - f.eks. når man er inne på nettsider? Det var spørsmålet mitt tidligere.

F.eks i nettbanken min må jeg jo flytte cursoren rundt overalt på sidene med musa og legge inn instrukser, tall, kjøps- og salgsordrer, limiter og andre kommandoer i gitte felter. I tillegg må jeg klikke "OK", "TILBAKE", "NESTE SIDE", osv, osv. overalt, jeg må scrolle vertikalt og horisontalt. Med musa. Kontinuerlig. Musa er jo det viktigste verktøyet uten at vi er klar over det!

Hvordan gjøres alt dette med et E90-grensesnitt?

Lenke til kommentar
Har E90 cursor på skjermen eller ikke - f.eks. når man er inne på nettsider?  Det var spørsmålet mitt tidligere. 

F.eks i nettbanken min må jeg jo flytte cursoren rundt overalt på sidene med musa og legge inn instrukser, tall, kjøps- og salgsordrer, limiter og andre kommandoer i gitte felter.  I tillegg må jeg klikke "OK",  "TILBAKE", "NESTE SIDE", osv, osv. overalt,  jeg må scrolle vertikalt og horisontalt. Med musa.  Kontinuerlig.  Musa er jo det viktigste verktøyet  uten at vi er klar over det! 

Hvordan gjøres alt dette med et E90-grensesnitt?

9540949[/snapback]

Poenget mitt var at han som svarte deg nok misforsto spørsmålet. På E61i (tror det er samme browser?) er det en cursor som man flytter med piltaster. Browseren er meget bra, men tastenavigasjonen er slitsom.

CD

Lenke til kommentar

Mye misforståelser her... Det jeg mente med cursor = musepeker. Eneste stedet man får en musepeker er i browser programmene. Musepekeren kjøres rundt på skjermen med styringsknappene (venstre/høyre opp/ned).

Personlig liker jeg at ikke telefonen har musepeker ute i menyene, da S60 rett og slett ikke behøver dette på lik linje som Windows Mobile (min mening). Alt er lett tilgjengelig og er bare logisk å slippe å dra ut en pekepinne for hver gang man skal bruke den store skjermen.

Lenke til kommentar

Helt enig med siste taler.. I dag testet jeg gps med navigasjon i ca 17 mil.. og dette funket bra... Har oppgradert til siste gps software og hadde den snille damen til å si at jeg skulle svinge høyre eller venstre.. Hun visste veien sett bort i fra et par ganger hvor hun sa jeg skulle svinge venstre ved første mulighet.. hadde jeg hørt på henne da hadde jeg havnet ut i mjøsa. men markøren over hvor ruten gikk var rett fram.. merkelig.. og hun ba meg holde høyre et sted det strengt tatt ikke er noen annen mulighet.. men følger man litt med på skjermen er det ingen problemer med å navigere. Fungerte alt i alt bra.

Lenke til kommentar

HÆ? :hmm: LOL!

når du går inn på innboksen på din N95, så ser du jo kun 4 meldinger, sant?

på N73 & E90 så ser man 10 meldinger. Å alle har klokkeslett bak mld`n når de kom inn i innboksen.

å nei jeg venter og venter og er sååå lei av å ventehhh! ARGH! :cry:

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...