Gå til innhold

Nokia E90 - Hvornår?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supernokiajanne?

du som tester så mye kommer garantert IKKE til å ligge våken etter at du får din etterlengtede E90

har hatt denne lenge og JA det er en ok maskin men alt i alt så er den en vanlig dødelig Noika, bare mye større :)

har både denne+ N95, htc P3300 +++++++masse og synes denne er en smule overdrevet

kill me if im wrong :cool:

Lenke til kommentar
Supernokiajanne?

du som tester så mye kommer garantert IKKE til å ligge våken etter at du får din etterlengtede E90

har hatt denne lenge og JA det er en ok maskin men alt i alt så er den en vanlig dødelig Noika, bare mye større :)

har både denne+ N95, htc P3300 +++++++masse og synes denne er en smule overdrevet

kill me if im wrong :cool:

9521677[/snapback]

Ja det er i bunn å grunn en helt vanlig nokia. det er det som er så genialt.. Man har series 60, som er et velprøvd system, der man har muligheter for massevis av tilleggsprogramvare som msn og lignende.. Man har Wlan, så man kan surfe trådløst gratis, den har gps, den har mailmuligheter.. Ja.. mange andre nokia har også dette. Men man får mye mer utbytte av det på den store skjermen og med fulltastatur! Mye mer digg å notere og eller skrive på fulltastatur enn mobiltastatur.. Og man har større skjerm enn de fleste til websurfing, gps og film om man vil..

Det er få funksjoner som en windowsmobil har som ikke denne kan matche.. og i motsetning til disse fungerer denne genialt som en telefon også.. det er mer enn man kan si om feks HTC TyTn

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe E90, da jeg trenger en skikkelig erstatning for PC når jeg skal ut på en 3 mnd reise snart og fjernstyre businessen min. (Det blir en utfordring!). Jeg tar med prislisten for produktene mine, men har ikke plass til PC.

Hvor gode er tekstbehandlingsmulighetene på E90? Jeg leser at man kan redigere innkomne dokumenter, men kan man starte helt nye dokumenter? Hva med å slette alt i et innkommet dokument og skrive det helt på nytt? Går det? Jeg sender nemlig mye tilbud worldwide og kommuniserer med kunder epost/telefon gjerne i word dokumenter, dette kan jeg vel gjøre her? Er det Windows Word dokumenter vi snakker om, eller er det noe annet?

Er webfunksjonene like komplette som på PC? Kan jeg logge meg inn i nettbanken min i Norge og gjøre det samme som fra PC-en hjemme? Eller logge meg inn på nettet i en hotspot i Kina og booke et hotell på www.expedia.co.uk? (Det er jo mye lavere priser enn hvis jeg stikker inn i resepsjonen!)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe E90, da jeg trenger en skikkelig erstatning for PC når jeg skal ut på en 3 mnd reise snart og fjernstyre businessen min. (Det blir en utfordring!).  Jeg tar med prislisten for produktene mine, men har ikke plass til PC.

Hvor gode er tekstbehandlingsmulighetene på E90?  Jeg leser at man kan redigere innkomne dokumenter, men kan man starte helt nye dokumenter?  Hva med å slette alt i et innkommet dokument og skrive det helt på nytt?  Går det?  Jeg sender nemlig mye tilbud worldwide og kommuniserer med kunder epost/telefon gjerne i word dokumenter, dette kan jeg vel gjøre her?  Er det  Windows Word dokumenter vi snakker om, eller er det noe annet?

Er webfunksjonene like komplette som på PC?  Kan jeg logge meg inn i nettbanken min i Norge og gjøre det samme som fra PC-en  hjemme? Eller logge meg inn på nettet i en hotspot i Kina og booke et hotell på www.expedia.co.uk?  (Det er jo mye lavere priser enn hvis jeg stikker inn i resepsjonen!)

9529448[/snapback]

Hatt denne nå i 2 dager, etter å ha hatt en N95 i lengre tid. Den er virkelig helt rå, da skjermen og tastaturet er gull verdt.

Reiser selv en del (neste onsdag til USA btw), og gleder meg til å redigere Word dokumenter på telefonen (dette gjøres gjennom et program som følger med, nemlig Quick Office). Kan opprette, motta, endre, sende osv... Fungerer som en erstatning til PC. Selfølgelig er en PC mer effektiv, men liker å ha alt samlet i en enhet.

Vanlig websider går som bare det gjennom den innebygde nettleseren, men enda bedre med for eks Opera Mini. Ikke noe problem med nettbank osv (bruker dette selv i utlandet). Skjermen er også på hele 800 pixler bred, så de aller fleste sider vises i full bredde :thumbup:

Til mail og filbehandling fungerer denne PERFEKT. Har 5 mailkontoer på den nå, og sender bilder og filer hit og dit, samt får beskjed når nye mail ankommer. E90 er en god erstatter for vanlig PC når det kommer til mail.

Go for it!

Lenke til kommentar

Dette høres bedre ut enn jeg trodde!

800 pixler bred? Likre mye som min første Windows-PC...hehehe! tidene forandrer seg.

Jeg har aldri hatt noen slik telefon, så spørmålene er sikker dumme: Hvordan beveges cursoren rundt på skjemnen uten mus (eller kan man bruke trådløs mus)?

Kom plutselig på noe: Kan man laste ned og bruke Skype på E90 for å slippe dyre roaming-kostnader i utlandet?

Lenke til kommentar

Det jeg syns er fint med S60 er at man styrer med taster og ikke cursor. Gjør hele tlf mer anvendelig, og behovet for en cursor er faktisk ikke tilstede på E90.

Telefast skal ikke få inn flere E90 før datoen som står opplyst (30.09). Med mindre det skjer noe spesielt (som det ofte gjør i denne bransjen.

Lenke til kommentar

Nokia 6110 er konge!! På sin tid var den kongen på haugen, og en bedriftstelefon som til og med hadde infrarød! Jeg hadde "bare" 5110 og drømte jo selvfølgelig om 6110.. Den funker jo meget bra som telefon, og har god batteritid... De gamle er eldst!! ;)

Men du vil nok merke litt forskjell når du går over til E90.. Den har jo blandt annet ordliste for sms skrivning :wow:

sorry.. måtte bare :p

Men E90 er rett og slett en liten datamaskin..

TIl dere som har E90.. Den har jo mini USB.. Og det ligger et ikon på den som heter skrivere. Vil det si at man i prinsipp kan koble den til en vanlig skriver og skrive ut dokumenter fra notater eller quickkoffice?

I så tilfelle er jo det rett og slett genialt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...