MeG^ Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 har kjøpt meg ein ny vifte og kjøleribbe på Microplex.no; Trig 40-7 som skulle være ein av dei beste i følge Hardware.no`s test. men det er eit lite problem her trur eg. eg har ein Duron 600@848 mhz prosessor. i Via HM viser den ein temperatur på 37-40*C. det var jo det den lå på den gamle vifta som var ein FOP32. Trig 40-7 skal jo være MYE bedre enn fop32`en?? Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Har testet Trig selv, ypperlige vifter, den skal helt klart være bedre en FOP32, et par ting som kan ha innvirkning på ytelsen for viften er: er den koblet rett på 3pins, i så fall få på en overgang til 4pins molex. Har du brukt medfølgende kjølepasta, samt renset CPU ordentlig. og til slutt, er tempen uten belastning, eller med? Kjøre 5-6 runder i 3dmark og sjekk tempen etter det. Det er jo mulig at idle temp er lik, og at viften er bedre til å ta vekk varme under stress, enn din gamle. Kun noen forslag Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 24. september 2001 Forfatter Del Skrevet 24. september 2001 ja, du sa noko der. faktisk ligger ikje prosessoren på meir enn 41*C uansett belastning. så som du sa er den sikkert bedre til å avlaste tenperaturen på max ytelse. og ja, eg har brukt kjølepasta og eg kobla den på rett plass på HK. for lite spenning får den jaffal ikje. den bråke som ein j..... ligger på 7100rpm, skal vel holde det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå