Gå til innhold

hvordan få fet metall lyd?

Gaardon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

EMG 81, tjukke strenger, stemt ned og Peavey 5150 + 4x12 med TungSol rør...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Enig med han på forrige innlegg. Men tror det er mulig å få til noe som er lettere for både rygg og lommebok.

Du trenger en gitar med humbucker- pickups. Og en effektboks, gjerne en det står METAL med store bokstaver på. Selve boksen er da gjerne av plast. Litt selvmotsigende :D

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Klart NrID sitt forlag ville gitt knall lyd, men så koster en sånn rigg fort vekk 10'000 også. Mer aktuelt for deg som nybegynner er diverse effektbokser. Finnes mye som er mer enn akseptabelt for en nybegynner, og mye hyggeligere prisklasse (300-2000kr). Gå til din lokale musikksjappe og test ut det de har der, helst med så likt utstyr som du har fra før for best sammenligning.

Humbuckere er nesten helt nødvendig for feit metall og rockelyd, og man bør opp på minst 010-strenger imo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Klart NrID sitt forlag ville gitt knall lyd, men så koster en sånn rigg fort vekk 10'000 også. Mer aktuelt for deg som nybegynner er diverse effektbokser. Finnes mye som er mer enn akseptabelt for en nybegynner, og mye hyggeligere prisklasse (300-2000kr). Gå til din lokale musikksjappe og test ut det de har der, helst med så likt utstyr som du har fra før for best sammenligning.

Humbuckere er nesten helt nødvendig for feit metall og rockelyd, og man bør opp på minst 010-strenger imo.

8564589[/snapback]

ca. 25.000kr egentlig, men han spurte ikke om pris :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Trur da jeg ville gått for en Metal Zonew. Utrolig gode pedaler. mAn må ikke ha et monsterdyrt rack, for å få fet lyd. Denne pedalen er tilpassa de fleste forsterkere, og gir en fét lyd!

8583858[/snapback]

smaken er som baken... jeg synes de låter ekstremt kræpp...

Lenke til kommentar

Jeg har en brillefin øvingsforsterker som heter Tech 21 Trademark 10. Den kan etterligne en hel haug forskjellige amper helt alene, og gjør det veldig bra. Kostet litt mer enn de billigste småampene, men det er verdt det. Det ser ut til at den nå er avløst: http://www.tech21nyc.com/tm30.html

En slik kan være en fin begynnelse, og så bygger du ut med pedaler og andre forsterkere etter hvert. :)

EDIT: Ja, også har den effektloop og årntli' fjærklang.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Trur da jeg ville gått for en Metal Zonew. Utrolig gode pedaler. mAn må ikke ha et monsterdyrt rack, for å få fet lyd. Denne pedalen er tilpassa de fleste forsterkere, og gir en fét lyd!

8583858[/snapback]

smaken er som baken... jeg synes de låter ekstremt kræpp...

8583890[/snapback]

Nå driver ikke jeg med metal, men må si at jeg syns metal zone pedalen låter kjipt og skjærende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...