macciato Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg lurer på en ting. Havregrøt, laget kun på havregryn og vann. er det usunt? på Havregrynspakken står det jo faktisk at det er 360 kcal pr. 100 gram. og det er jo ikke så lite! i forhold til at det skal være f.eks frokost. spiste det til frokost her om dagen, men vet ikke om jeg tør lenger hvis det inneholder så sinnsykt mange kcal. det metter utrolig lenge da, det er jo positivt Lenke til kommentar
araziel Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Energirikt er det, så slanker du deg/sitter særs mye i ro er det jo ikke helt toppers. Likevel er det en fin frokost da du trenger noen kcals etter å ha sovet 8 timer. I tillegg er det veldig næringsrikt, havre er vel gjerne det mest næringsrike kornet som blir brukt til daglig. Usunt er det iallefall ikke. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Du trenger kalorier også. Og 360 kcal er da ikke så alt for mye. Tror ikke du trenger å være redd for å spise havregrøt. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 360 kcal pr. 100 gram?? Det er ikke mye med tanke på at du bare trenger 40g havregryn for en porsjon havregrøt.. 360 x 0,4 = 144 Jeg vil ikke si 144 kcal er mye til frokost Lenke til kommentar
macciato Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 aah...takk for svar:) Spesielt det at jeg trenger jo faktisk ikke å spise 100 gram havregryn men har ikke kjøkkenvekt da! noen som vet hvor mye ca. 50 gram havregryn er? en liten kopp eller hva? kanskje noen kan sjekke med kjøkkenvekta? Lenke til kommentar
whom Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Viktig med god frokost. Så jeg kjører en full tallerken med havregryn, dvs. ikke kokt. Mye energi som holder lenge. Skal ikke være redd for å spise godt om morgenen. Slanker du deg bør du heller kutte ned på middag og spise bortimot ingenting mot kvelds. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Havregrynsgrøt er ypperlig, uansett om du slanker deg eller trener. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Nå blir jeg glad:P Siden jeg hater å være sulten før lunsj, gjennom skoledagen Pluss at jeg bruker å spise et eple til kveldsmat:P Så kanskje jeg kan spandere litt havregrøt på meg selv:) Det er så utrolig godt Lenke til kommentar
macciato Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Noen andre gode frokosttips? er så utrolig lei av kneippbrød! Lenke til kommentar
tonelone Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har hørt at havregrøt er utrolig sunt! Hvorfor husker jeg ikke da.. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Har hørt at havregrøt er utrolig sunt! Hvorfor husker jeg ikke da.. 8571029[/snapback] Kanskje fordi det er fiber i Lenke til kommentar
macciato Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 ingen som har forslag til en kjapp, god og sunn frokost? som ikke inneholder tørt kneippbrød? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg pleier å variere mellom disse frokostene: - Havregrøt med kanel - Knekkebrød med makrell i tomat - Ristet grovbrød med leverpostei +++ Hvis jeg har dårlig tid hiver jeg noe proteinpulver og en neve havregryn oppi shakeren. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Havregrøt er sunt. Det inneholder mye trege karbohydrater som er bra å ha i seg på morningen for å få en bra start på dagen! Og du må ikke være så redd for kcal, høres ut som kcal er kjempefarlig. Kcal er ikke farlig, det er rett og slett energi, men hvis det blir alt for mye legger det seg som fett. Et vanlig sunt kosthold med havregryn til frokost blir man ikke feit av. er vel medier som fremstiller kcal som noe veldig farlig, ikke rart folk er feilinformert. De spiser mye godteri og drikker mye Cola, men når det kommer til mat med litt kcal "tørr" de ikke spise det. Endret 11. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Kit001 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Havre er veldig sunt. I tillegg til å gi ett gjevnt blodsukker, er det mye vannløslige fiber. Det bidrar til å senke det "dårlige" kolesterolet og redusere risikoen for hjerte -/karsykdommer. Du kan vurdere å lage grøten av havrekli, enda sunnere, mindre kalorier og mer av de gode egenskapene. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Havre er veldig sunt. I tillegg til å gi ett gjevnt blodsukker, er det mye vannløslige fiber. Det bidrar til å senke det "dårlige" kolesterolet og redusere risikoen for hjerte -/karsykdommer. Du kan vurdere å lage grøten av havrekli, enda sunnere, mindre kalorier og mer av de gode egenskapene. 8694548[/snapback] Er havrekli de store havregrynene? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Havrekli: Består av skallet og deler av kjernen til havrekornet, og det utgjør ca. 50% av kornet. En gunstig sammensetning av fett og fiber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå