Anders Moen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Har et pagination script som fungerer kjempeflott. Men i bloggen min så har jeg sånn at det blir delt inn kategorier. Se på kategorien min kalt "Programming". Den har nå 1 post i seg, men likevel viser den 3 sider. Hvis jeg tar bort WHERE category = '$category i querien, så fungerer den helt flott igjen... Trykk her for å se koden Takker for alle svar! Lenke til kommentar
mske Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 lurer på om det kan være dette som ødelegger: $option = array(4); Prøv å bytt den til denne: $option = array(1, 2, 3, 4); Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hmm..kanskje, men vet du hva den gjør da? Hvis man skriver 1, 2, 3, 4 i den arrayen, og skriver offset=2 (side 2) &go=4 (offset=2&go=4) så skrives det ut 4 per side, og hvis den er sånn offset=2&go=1 så printes en ut per side. Bare sånn at du er klar over det Magne. Men skal prøve metoden din så fort jeg kan Lenke til kommentar
mske Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg har et fint fungerende pagination-script som bruker en litt annen metode enn du bruker her. Skal se om jeg får postet det litt senere sånn at du kan se hva du kan gjøre.. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 PHP <?php # // control query------------------------------ # /* this query checks how many records you have in your table. # change this to match your own table*/ # $off_sql = mysql_query ("SELECT * FROM blog") or die ("Error in query: $off_sql".mysql_error()); # $off_pag = ceil (mysql_num_rows($off_sql) / $nol); Den må vel endrast slik at den bare veljar postar i rett kategori? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Det har jeg jo gjort på den andre som er litt nedenfor...der LIMIT $limit står. Men kan prøve å flytte WHERE category = '$category til den andre som ikke har limit når skjønner gFTP Lenke til kommentar
mske Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Her er mitt script: http://norskwebforum.no/pastebin/8496 Endret 8. mai 2007 av -Magne- Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Det blir sånn med 2 sider der og... http://norskwebforum.no/pastebin/8525 (Med WHERE category = '$category' - generer en el. fler sider enn den skal) http://norskwebforum.no/pastebin/8526 (Uten WHERE category = '$category' - henter ut alle, men da blir det jo ikke riktig for da henter den ut alle...) Endret 8. mai 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
mske Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Nå skal det fungere: http://norskwebforum.no/pastebin/8527 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Takk, nå sitter jeg på Linux igjen og skjønner ikke gFTP så jeg får ikke sjekka akkurat nå, men takk så lenge...nå som du posta koden der, var det jaggu bra jeg ikke brukte det egentlige passordet og brukernavnet til MySQL... Lenke til kommentar
mske Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hehe, ja det er greit å ha slike ting skjult Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Ja!! Tusen takk Magne Hmm...fungerte fint i test.php, men ikke der scriptet skal være I test.php fungerte alt, der den skal være fikk jeg bare en feilmelding (husker den ikke nå. Måtte bare få bort scriptet siden det kanskje er folk der) Endret 9. mai 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (husker den ikke nå. Måtte bare få bort scriptet siden det kanskje er folk der) 8573877[/snapback] Det er grunnen til at ein lokal server er så genialt Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Jaja, men den fungerte på andersmoen.com/test.php, men når jeg flytta scriptet over til der det skulle være, så fungerte den ikke mer... Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg sjekke hvor mange poster det er i databasen. Så deler jeg det på antall poster per side. Deretter bruker jeg ceil() til å runde opp et hvert desimaltall eks: 4.1 blir til 5 5.9 blir til 6 7.5 blir til 8 Altså du vet sikkert funksjonen av ceil(). Så brukerer jeg tallet jeg kom fram til, til en loop eks: Vis tallet er 8 lager den 8 linker 1 2 3 4 5 6 7 8 Det er slik jeg gjør det "cirka". Vis du tar bort veldig mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå