Gå til innhold

Flytte op.system fra en ekstern hd til en annen?

Anbefalte innlegg

Jeg har to harddisker i min dell dimension 1100 nå. En på 80gb som var der orginalt og en på ca 250gb som jeg har installert.

Problemet er at 250gb'en er vannvittig treg!Det er såvidt det går å spille video som er lagret på den og spille spill fra den er bare å glemme! Kopiering og flytting går også veldig sakte.

Så planen min var å få flyttet alt (inkludert operativsystem) som ligger på 80gb harddisken over på den andre for så å kun bruke 250gb'en. Er dette mulig hvis jeg bruker en annen pc og eksternt hdd kabinett?

Hvis jeg flytter alt som ligger på 80gb (kun en partisjon, C: ) over på en av partisjonene på 250gb vil det fungere å bare plugge i 250gb harddisken og boote fra den da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er endelig pc'en ferdig med å kopiere harddisken. Har ikke fått prøvd å ta ut den ene enda, men sålangt jeg kan se har alle filene blitt kopiert over.

Er det bare for meg å nå bytte plass på de to harddiskene så vil dette fungere? Eller er det noe mer jeg må gjøre?!

Lenke til kommentar
Da er endelig pc'en ferdig med å kopiere harddisken. Har ikke fått prøvd å ta ut den ene enda, men sålangt jeg kan se har alle filene blitt kopiert over.

Er det bare for meg å nå bytte plass på de to harddiskene så vil dette fungere? Eller er det noe mer jeg må gjøre?!

8570554[/snapback]

Tips ang treg kopiering ved to harddisker, sjekk og aktiver harddisk nr 2 i bios.

Slet å med treeeg filkopiering\lesing på Dimension 4600 når jeg satte inn en disk til.

Fant da til slutt ut at jeg måtte aktivere disk 2 i bios=)

Sjekk bios for innstillinger..

Lenke til kommentar

8570554[/snapback]

Tips ang treg kopiering ved to harddisker, sjekk og aktiver harddisk nr 2 i bios.

Slet å med treeeg filkopiering\lesing på Dimension 4600 når jeg satte inn en disk til.

Fant da til slutt ut at jeg måtte aktivere disk 2 i bios=)

Sjekk bios for innstillinger..

8570574[/snapback]

Jeg mener å huske at jeg gjorde det når jeg installerte den, prøvde først å sette en som master og en som slave men da tror jeg ikke windows fant den, så jeg satte begge i cable select og da fungerte det greit. Jeg tror også at jeg gjorde dette i bios. Men kan sjekke senere i dag, takk for tipset! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...