Gå til innhold

Mediacenter og det digitale bakkenettet?

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om dette er rette plassen på forumet å plassere denne tråden, men prøver:)

Har lest en del om bakkenettet i tillegg til svarene fra VG Nett! Tett på nett fra mandag. (http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=1181)

Slik jeg forstår det vil det ikke være mulig å bruke mediacenter med det nye bakkenettet, man må ha den digitale dekoderen.

Det er greit, men jeg har en mediacenter og elkser bruken av den.

Er det mulig å kjøpe den digitale dekoderen, men sende signalene fra den til mediacenteren? For at Mediacenter skal søke opp kanaler har jeg idag antenneinngang i pc'en. Men med det nye bakkenettet må jeg vel ha en HDMI inngang, og få mediacenter til å hente kanaler fra denne ingnangen?

Men finnes det slike tv kort på markedet?

Eller er det ingen løsninger for osss som vil bruke Mediacenter og bakkenettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg ikke lest akkurat denne tråden før? Svaret på alle spørsmålene fins allerede på forumet, men en kort oppsummering vil være noe sånt som dette:

RiksTV har sagt at de jobber med løsninger for mediapc'er men de har ingen tidsrammer på dette.

Når det gjelder uoffisielle løsninger så kommer det an på hvilken kryptering de kommer til å bruke. Så lenge det fins softcam for den så vil det fungere i et mediasenter. Sannsynligvis ikke med XP-MCE men med programvare som f.eks. MythTV. Det vil også kreve en god del knoting med oppsett og greier for å få det til. Man må i tillegg ha et DVB-T kort som sender transportstrømmen videre til pc for dekoding, dette fordi bakkenettet vil bli MPEG4. Man må også ha en ekstern kortleser (for exempel Phoenix USB dingseboms) som kan lese programkortet.

Når det gjelder HDMI inn, så tror jeg ikke det har kommet noen slike løsninger enda. Men hvis det fins, så vil vel det funke greit med en IRBlaster og greier.

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...