hamort Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Var på posten idag og hentet Tamron-objektivet.Får ekstremt klare blider på kloss hold, ulempen er at minimum fokuseringsavstand er rundt 1 meter, så utifra det må jeg zoome meg inn. Går forsåvidt greit, men blir litt mer shaky på hånda da. Kunne som sagt tenkt meg et makro-objektiv som takler å være fysisk nært objektet som blir tatt bilde av. Edit: Hva gjør en sånn reverseringsring forresten? 8566682[/snapback] Hadde vært kjekt med stabilisering i kamerahuset da. Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er usikker på om det er nødvendig å starte enda en tråd om macro..., så jeg spør like godt om hjelp her: Jeg vurderer å kjøpe meg Tamron 90mm f/2,8 Macro, men er litt forvirret... Det ser ut til at JapanPhoto selger denne til kr. 3.499,- - men jeg lurer på om bildet viser et annet objektiv enn det som vises/omtales på Fred&Miranda sine sider? Der står det at modellnummeret er 272E - er det det samme som JapanPhoto selger? Noen som vet de korrekte målene på objektivet? Og kan dette objektivet også fungere godt til portretter? Håper noen kan hjelpe en forvirret sjel... 8573888[/snapback] Noen som vet? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, det er nok det samme! Jeg har dette objektivet, og det er genialt bra! Skarpt som faen, rask nok autofokus til sport i -lys-, 1:1 Macro osv. Det er rett og slett mitt favorittobjektiv! Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, det er nok det samme!Jeg har dette objektivet, og det er genialt bra! Skarpt som faen, rask nok autofokus til sport i -lys-, 1:1 Macro osv. Det er rett og slett mitt favorittobjektiv! 8575246[/snapback] Takk - det høres bra ut!! Vil det funke for portretter, også? Jeg har vurdert Canons 85mm f/1,8 USM, men har i det siste fått øya opp for macro... Det hadde vært kult om objektivet kan fungere godt til begge deler - for jeg har kun råd til et av dem... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Funker kanon til portretter også. Jeg kommer i alle fall ikke til å invistere i et 85mm objektiv med enda lavere dybdeskarphet Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Funker kanon til portretter også. Jeg kommer i alle fall ikke til å invistere i et 85mm objektiv med enda lavere dybdeskarphet 8589713[/snapback] Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå