Scottie Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Pga inbrudd ble mitt gamle kamera stjålet. Jeg får pengene igjen på forsikringen, og må ut å kjøpe meg nytt kamera. Jeg samler på klokker og har stor glede av å fotografere disse. Dette tilsier at jeg bør ha kamera med god makrofunksjon. Er det noen forslag på hvilket jeg bør velge? Ønsker primært et kompaktkamera. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Ricoh pleier å ha veldig god macro funksjon, leste en erfaring fra en som hadde kameraet Ricoh Caplio R6 og var veldig fornøyd. Prislapp på litt over 3000kr i prisguiden er heller ikke ille. Les erfaringen her. Endret 8. mai 2007 av Zimon Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Her kan du lese en review + se små "web testbilder" etc. Ricoh Caplio R6 @ www.thinkcamera.com Litt specs. Endret 8. mai 2007 av Zimon Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Nikon og Canon har også gode makrofunksjoner (er dog litt skuffet over makrofunksjonen på Nikon Coolpix S200 og S500). Nikon Coolpix P5000 og Canon Powershot S3IS (oppgraderes om en liten stund til S5IS) har meget gode makroegenskaper. Liten digresjon... S3IS oppgraderes til S5IS, og ikke S4IS, fordi tallet fire visstnok betyr "død" på japansk :!: Ricoh R6 er vel ikke så mye å satse på, med mindre de har oppgradert sensoren betraktelig, og blitt kvitt støyproblemet som har plaget de tidligere R-modellene ganske kraftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå